bougies

• van Doeveren

Ik heb een HD heritage softail bj.1993 .

Er zit een S&S super E op en open porcerpyps.

Het probleem is dat de bougies continu zwart en kapot slaan.

Er zit een 66 sproeier in,moet ik dan kleiner of het ook wel heel wat anders zijn.

Bijv.ontsteking,bobiners,carburatuur. spanningsregelaar.

Mvg.Hennie.

• flhs88

dit probleem heb ik met de S&S ook gehad. ik neem aan dat je bij het starten de choke gebruikt en een poosje aan laat staan. hierdoor slaan de bougies zwart en gaat het blok knallen en sputteren. kijk bij de S&S website voor het overzicht van aanbevolen sproeiermaten en vergelijk dat met jouw sproeiers. probeer de volgende keer de choke zo kort mogelijk te gebruiken, waarschijnlijk lost dat het probleem al op.

• Konijn

En lekker een CV-tje monteren. Ik had ook zo'n S&S ding erop en hij liep ook als een drama. Leuk voor vol gas op de grote baan maar voor het gewone tufferdetuf werk bevalt de cv mij 100 keer beter. (en zuiniger).

• flhs88

maar dan was die misschien niet goed afgesteld wabbit. ze verbruiken inderdaad wel meer dan een cv, maar je kunt er qua afstelwerk zelf alles aan doen.

• hennie

De choke staat niet te lang aan het gebeurd gewoon onder het rijden.

Als ik nieuwe bougies heb geplaatst en als ik dan een kilometer verder ben dan slaan ze meteen weer zwart.

Welke S&S site bedoelt je precies, wil je die site even mailen?

Mvg Hennie.

• sjors

wissel even een boubine uit met die van een vriendje ……

je zal de eerste en laatste niet wezen die zich rot-sleutelt met sproeiertjes in en uit draaien en carburateurtjes ge-emmer , ….en die zich uiteindelijk laat foppen door die rot-boubines van HD

• Aai

Hoi sjors,

heb ook last van sproeier-carburateurtjes ge-emmer met m'n evo, is lastig om hem netjes te laten lopen, welke bobine heb jij gemonteerd ter vervanging van jou originele HD bobine ?

gr Aai

• sjors

Hallo Aai ,….

ik heb er zo'n dubbele Crane boubine op zitten , i.c.m. een Crane Hi-4 single fire ontsteking .

Niet gelijk zo'n ding kopen ,…want deze boubines zijn eigenlijk ook klote ,….

Ik heb zo'n ding gemonteerd zitten in zo'n billet aluinium korf ,….maar heb tot nu 2 X gezeik gehad met “doorslag” aan de voorzijde van deze boubine.

Toen ik hier voor de 2e keer op getrakteerd werd , heb ik met een dremel het plastic aan de voorkant weg-gefreesd en netjes gevuld (geboetseerd) met Bison Kombi-Power ( 2 komp epoxy lijmzooi ) , en daarna weer netjes zwart gespoten.

Deze gerepareerde boubine houdt het nu gelukkig al jaren keurig uit .

Gelukkig vond ik onlangs ook de eerste doorgepiepte defecte boubine terug ( ik had deze jaren geleden van kwaadheid onder me werkbank geschopt , en met grote schoonmaak kwam ie tevoorschijn ) ,….deze boubine heb ik op dezelfde manier kunnen repareren , en ligt nu getest als reserve op de plank .

Als je de originele ontsteking nog hebt kun je misschien een verbeterde versie van Accel kopen

( misschien dat anderen hier nog een goed alternatief weten qua merk )

Tot nu toe heb ik best wel vaak in mijn omgeving meegemaakt dat HD-boubines een zwak item zijn , en soms niet snel als oorzaak voor storing ontdekt worden .

Zo kan het voorkomen , dat je 's morgens de motor start ,..en niks an de hand ,….maar een poosje later onderweg ineens grote knallen uit een uitlaat , sputteren en afslaan of slecht lopen , afslaan etc .

Je vervangt dan je ( zwart geslagen ) bougies ,…en je denkt 't te hebben opgelost ,……en even later weer hetzelfde gezeik

• flhs88

sorry voor de late reactie, heb problemen met de pc gehad.

de website is: www.sscycle.com

een link staat ook op de hoofdpagina

• van doeveren

Als mijn bougies steeds zwart slaan ,

moet ik dan geen bougies hebben met een andere weerstand.