Hallo Aai ,….
ik heb er zo'n dubbele Crane boubine op zitten , i.c.m. een Crane Hi-4 single fire ontsteking .
Niet gelijk zo'n ding kopen ,…want deze boubines zijn eigenlijk ook klote ,….
Ik heb zo'n ding gemonteerd zitten in zo'n billet aluinium korf ,….maar heb tot nu 2 X gezeik gehad met “doorslag” aan de voorzijde van deze boubine.
Toen ik hier voor de 2e keer op getrakteerd werd , heb ik met een dremel het plastic aan de voorkant weg-gefreesd en netjes gevuld (geboetseerd) met Bison Kombi-Power ( 2 komp epoxy lijmzooi ) , en daarna weer netjes zwart gespoten.
Deze gerepareerde boubine houdt het nu gelukkig al jaren keurig uit .
Gelukkig vond ik onlangs ook de eerste doorgepiepte defecte boubine terug ( ik had deze jaren geleden van kwaadheid onder me werkbank geschopt , en met grote schoonmaak kwam ie tevoorschijn ) ,….deze boubine heb ik op dezelfde manier kunnen repareren , en ligt nu getest als reserve op de plank .
Als je de originele ontsteking nog hebt kun je misschien een verbeterde versie van Accel kopen
( misschien dat anderen hier nog een goed alternatief weten qua merk )
Tot nu toe heb ik best wel vaak in mijn omgeving meegemaakt dat HD-boubines een zwak item zijn , en soms niet snel als oorzaak voor storing ontdekt worden .
Zo kan het voorkomen , dat je 's morgens de motor start ,..en niks an de hand ,….maar een poosje later onderweg ineens grote knallen uit een uitlaat , sputteren en afslaan of slecht lopen , afslaan etc .
Je vervangt dan je ( zwart geslagen ) bougies ,…en je denkt 't te hebben opgelost ,……en even later weer hetzelfde gezeik