Plotseling inhouden en overhitten!

• Harry

Mijn Ironhead van 73 ging tijdens het weer optrekken heel raar doen. Als ik probeerde gas te geven is het net alsof ie zijn vermogen niet kan overbrengen (inhouden).

Heel raar dat dit zo ineens komt en snelheid is wel te krijgen door hem langzaam ernaar toe te laten klimmen.

Bij stilstaan thuis ging direct het olielampje branden wat ie anders ook niet doet, de olie is dus ook super heet en dun geworden.

Stationair loopt ie voortreffelijk maar acceleratie niet.

Wie kan mij op weg helpen deze klacht te verhelpen.

gr harry

• sjors

bougies , of boubine ,…..

• gearheadchoppers

Check ff je ontsteking, die zou niet meer optijd kunnen staan. Tijdstip, werking vervroeger controleren, als hij te vroegstaat wordtie pis-heet.

• rulez

ff ook je carb controleren, wellicht wat rotzooi in je sproeier ……..

• Dombo

Stel je vraag ook effe op http://www.sportsters.nl, daar zitten verschillende kenners van de IronHead…

• peet

Harry hier een link hoe je makkelijk je ontsteking kan afstellen van een aironhead http://www.youtube.com/watch?v=mKVh4pbyh2A

• hendrik

Harry,

Ik heb dezelfde klachten gehad. Ontstaan tijdens lange een rit met hoge snelheid. Kon toen nog maar met een matige snelheid richting huis rijden. Vermogen leek weggevallen. Kon niet meer in de hoogste versnelling rijden.

Na veel zoeken bleek het luchtfilter te zijn dichtgeslagen, had onvoldoende doorlaatcapaciteit. Was van buitenaf niet echt te zien. Door luchtfilter tijdelijk te verwijderen moeten jouw klachten verdwijnen.

Ikzelf had tevens een lekke pakking van het inlaatspruitstuk. Waarschijnlijk ontstaan door de grote onderdruk vanwege het dichtgeslagen luchtfilter. Pakkinglekkage is te testen door met plantenspuit waterdamp te sprayen over de aansluitflens van het inlaatspruitstuk. Als het toerental dan zakt dan heb je een lekke pakking.

Heb daarna tevens de bougies vervangen die duidelijk van de te hoge verbrandingstemperatuur hadden geleden.

Laat nog even weten als je de oorzaak hebt gevonden.

Succes,

Hendrik

• harry

Bedankt voor jullie vele reacties!

Gisteren afgesteld en een heeeeeeel klein stukje gereden, het was net of de rem was aangelopen.

Ketting eraf achterwiel draait probleemloos, aandrijf as niet. Dit losgehaald en alle lagertjes in puin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De as is met de hand te draaien, op een bepaald punt loopt deze even zwaar is dit normaal in de neutraal stand, of dient hij volledig zonder enige weerstand gedraaid te worden.

Wat is jullie advies, alleen deze naald lagers vervangen of bak uiteen?

groet Harry