Raar geluid bij gas loslaten

• eelco

Hoi prikkers,

Ik heb een flhti uit 2002 en ik heb een raar geluid (wat moeilijk te omschrijven is, een soort wiepwiepwiep geluid) bij het loslaten van mijn gas. bv aan het eind van de straat je gas loslaten.

Het geluid komt van de voorkant. Ik heb mij voorste blokrubber vervangen, omdat ik dacht dat dat de oorzaak was. Dat was niet het geval.

Ik zit ook aan een lagerprobleem te denken, maar bij stationair draaiende motor hoor je niks. dus misschien in de overbrenging???

Ik ben bij een kenner, harleygarage langs geweest en deze vertelde dat het niks mechanisch was. Het baart mij toch zorgen.

Iemand die dit rare verschijnsel bekend in de oren klinkt??

• flhs88

ik neem aan dat jouw snelheidsmeter op de versnellingsbak zit, kan een lager zijn, motor op de lift en voorwiel controleren. wat ik zelf een keer heb gehad dat het hitteschild van de uitlaatbocht een tikje loszat, heb van alles geprobeerd, bleek dat het schild bij een bepaalde snelheid ging trillen

• Konijn

Yep, bij mij was het de aandrijfpully van mijn sec. belt die los zat. Op het moment van gas los staat er geen spanning meer op en gaattie rare geluiden maken. Heb eerst ook aan de voorkant gezocht in remmen en lagers. Toen mijn belt brak (dat gebeurt dus op een gegeven moment) zag ik het bij vernieuwen.

• Hans

Heb je een Hypercharger als luchtfilter? Deze kan soms ook een soortgelijk geluid maken bij afremmen op de motor.

• DM

Als het bij afremmen op de motor is, dan kan het de belt zijn die te slap staat. Check maar eens.

Grt.DM

• eelco

Gelukkig wat reacties, bedankt alvast!

Voorwiellager is het niet, Hypercharger heb ik ook niet. Dus toch wat ik ook vermoed, iets in de aandrijving.

Morgen ff belt aanspannen, al lijkt hij goed te staan. en anders de primaire kast er maar af.

grtz,

• Peets HD

*ahum* ik hoor niks nu he , dus bekend in de oren klinken zeker niet .

• rulez

kun je hem niet op een brug of bok zetten en met wielen los van de grond laten lopen, kun je al zaken uitsluiten en beter luisteren waar het geluid vandaan lijkt te komen.

• rocker

was het geluid tik tik tik of tok tok tok je moet toch wat duidelijker zijn

kan je nog een keer schrijven hoe het geluid klinkt

• Konijn

Wiepwiepwiep van een belt die over een losse pully gaat.:D