contactslot

• Fatboy cvo

Sinds vorig jaar problemen met mijn Fatboy, tijdens het optrekken valt de toerenteller, achterlicht, knipperlicht en achterlicht uit.

Vandaag ben ik met mijn HD shop erachter gekomen dat deze storing wordt veroorzaakt door het contactslot. Als je aan de

schakelaar draait of tikt valt alles uit.

Nu kan ik een originele bestellen a € 200,– waarbij ik mijn originele contactsleutels kan behouden. Volgens mijn HD shop

komt het regelmatig voor dat de oude sleutel niet op het nieuwe slot past. Ook kan ik een aftermarket slot monteren van € 40,–

waardoor de originele sleutels alleen nog maar gebruikt kunnen worden voor mijn stuurslot.

Of ik kan proberen mijn oude slot te demonteren, aan de achterkant zit een borgveer die verwijderd kan worden zodat

het mechanische verwijderd kan worden?

Heeft iemand ervaring met het demonteren(en monteren) van een contactslot?

thanks,

Eric

• deg1er

heb je hem al een keer ingespoten met electrocleaner misschien dat de contacten niet versleten zijn maar alleen vervuild

:D:D

• sjors

Bij de elektronica-onderdelen-winkel halen :

Spuitbusje ,…“Contact Cleaner 390” van Kontact Chemie.

Dit reinigt en smeert (schakel-)contacten en laat bovendien GEEN agressief residu achter.

Het slot zelf kun je d'r ook mee inspuiten ,……en werkt daarna weer soepeltjes….

super-spul !

• Fatboy cvo

Het contactslot is slechts 11.000 km “gebruikt” dus ik verwacht inderdaad vervuiling en geen slijtage. Dus gewoon inspuiten met contactspray? Ben benieuwd of

je de contacten kunt reinigen als je het slot demonteert.

Eric

• Fatboy cvo

het inwendige deel van het contactslot is op een vrij simpele manier te demonteren, contacten waren zeer vervuild en geoxideerd,

gereinigd en ingespoten met contactspray. Problem solved.

bedankt voor de info.

Eric