cup ( zitting ) van hydr. klepstoter totaal uitgelubberd .

• sjors

De zgn “cup” ( zitting ) van de hydraulische klepstoter is helemaal uitgesleten .

Dit kwam aan het licht door “panne” onderweg , door een gebroken stelbout van een

zgn “time-saver” stoterstang van het merk Andrews.

Is het nou verstandiger om een nieuwe originele hydr. klepstoter van HD te monteren , of kan ik hier straffeloos ook 1 van een ander merk in terug plaatsen ( bijv van Crane ) ?

( als het tappet-block nog ongeschonden is )

Of is het wijzer om maar gelijk maar nieuwe 4 hydr.stoters te monteren . ?

Wat is wijsheid ? :S

• marcel

gewoon 4 nieuwe, stoterstang is waarschijnlijk ook gebroken doordat de unit niet goed werkte en te veel speling kreeg (of losse borgmoer)

o ja als je het tappetblok er toch uit hebt, check dan direct de staat van je nokkenas, of hij niet door de hardingslaag heen is (dof gedeeldte op nok)

Marcel

BH

• sjors

en stel dat 't originele EVO tappet-block nou nog oke is,…..wat voor merk lifter geniet dan de voorkeur ?

( of kunnen er dan maar beter originele HD-lifters in ? ….of maakt dat niet zo veel uit ? )

• marcel

Het maakt niet zoveel uit en zeker niet bij standaard en bolt in nokkenassen,dan zijn de originele een prima keus

ook qua prijs

Marcel

BH

• sjors

ik zal alles van de week ‘ns even ’de boel uit elkaar halen en grondig inspecteren .

en dan maar even kijken wat ‘t gaat worden : stock-HD , …Crane , of Jim’s

Dankjewel Marcel .(tu)

• sjors

Ik heb de boel uit elkaar genomen ,…en wat blijkt nu ? :

Er zit al die tijd al een verkeerde type plunjer in , die er niet in thuis hoort.

Bij m'n HD-shop is dat jaren geleden over het hoofd gezien :S:S:S , terwijl de betreffende onderdelen zouden zijn gedemonteerd bij installatie van andere nokkenas, torrington lager , stalen breather valve en time-saver stoterstangen.

Op de factuur staat tenslotte ook dat de tappetblock voetpakkingen zijn vernieuwd.

Die plunjer bleek niet uitgelubberd , maar is gewoon niet voorzien van een “kuiltje” ( cup ) , waar die stoterstang in gecentreerd hoor te zitten, …en kon dus gewoon “aan de wandel”

Nou zit ik wel met een vraagteken , of ie er daar is ingezet , of dat ie er al in zat.

( Maar slordig blijf ik 't vinden ! ) :X