niet meer willen starten ???

• Johan

Hallo,

Na een keer of 3 starten, mijn HD weer tot leven gebracht, viel niet tegen, haha..

Jas aan, helm en bril en gaan met die banaaan, dacht ik..

Motor valt uit en wil daarna niet meer starten ??

Daarna accu leeg gestart.

Zou het kunnen komen doordat ik hem te lang stationair heb laten draaien met de choke uit ??

Het stonk daarna wel naar benzine, wel geprobeert door te starten maat accu is nu leeg.

Zou het dit kunnen zijn ?? Of wat anders…

Graag jullie hulp.

Thanxx, Johan.

• flhs88

draai de bougies er uit, als die zwart zijn en vol roet, schoonmaken en opnieuw starten

• Johan

Ja, klopt.. heb ik gedaan, maar accu leeg gestart want hij wilde niet meer. :-)

Staat nu aan de lader, ff w8en tot morgen..

Vindt alleen raar dat hij boem eens uitviel en niet meer starten wil??

Maar thanx alvast, greetz Johan

• tarrel

Ja, waarschijnlijk koud verzopen. Als accu nog wat capaciteit heeft, wacht ik een half uurtje. Choke niet meer gebruiken, desnoods kraantje even dicht als je vlotternaald vast was gegomd. Dan gas vol open draaien en doorstarten. (niet pompen met het gas) De grote hoeveelheid /overmaat lucht doet je mengsel weer terug in de juiste waarde belanden. Motor slaat dan snel aan, gas in dezelfde seconde dicht en gaan genieten van het voorjaar.

• Johan

Ok, ga het morgen proberen, thanx voor de info alvast…

• tarrel

Succes, maar morgen dus je normale ritueel, niet het warm of koud verzopen trucje, de bougies zijn immers al weer droog!

• Peets HD

yep en koppakingen vernieuwen , maar dat hoord er bij , deze handigheid is leuk voor een shovel met een kick starter , maar zeker niet voor een aluminiumblok evo of twincam . Dus dan weet je het als je een fluitje hoord of een piep bij het aanslaan is het begonnen .

• Dyna

Heb het ook wel eens gehad reed ik stond bij de vkl en sloeg hij gewoon af. Ging net aan rond en sloeg dan weer aan. tijdje rijden en toen weer. Of wil gewoon niet starten of net te weinig om startmotor goed te laten draaien.

Bleek dat er een boutje van de accu losgetrild was. Deze weer aangedraaid en starten lopen.

• Johan

Nou Jongens, hij doet het weer.

Accu vol en volgens ritueel gestart en ja hoor in 1 x :-)

Aan de praat gehouden, chokie langzaam terug en gaan met die banaan.

Guys nog bedankt voor de verstrekte info..veel veilige km gewenst.

Groet, Johan

• rulez

dus eigenlijk starten en wegrijden…waar een harley voor gemaakt is :-)

gister de el camino uit de winterstalling gehaald….lekker 4 vtwins laten brullen :-)