Vochtproblemen in fusebox

• Kurt

Heeft iemand een oplossing voor vochtproblemen in mijn fusebox? zodra ik door regen rij heb ik 8/10 dat mijn bike stil valt door slecht contact,vocht aan de fuse van de injectiepomp,deze valt uit en dus de moto valt stil…Ik gebruik nu een spray maar had het gisteren nog es :-(

Bij mijn streetbob zitten de zekeringen niet echt goed afgeschermd (enkel metalen cover)

THX readers and HD lovers

• wyb

dat heb je met die japanse harleys,te veel electronica.

• Kurt

ligt gewoon aan de plaats waar die fuse's zitten,bij japanse moto's zitten die meestal onder het zadel,maar idd die electronica bij de amerikanan :-(,als de bobine te warm komt,dan valt hij ook stil….nu weet ik waarom er veel keuze toolkits bestaan!:D

• donny

Nee, dat is waar

Zo'n ouwe bak uit de jaren 60 en 70 zijn wel heeeel betrouwbaar.

Het zijn wel niet zo moeilijk zijn om dat op te lossen Kurt

grtz donny

• rulez

even je compressor op de aansluitdraden naar je zekeringkastje zetten, waar je lucht voelt stroming heb je een opening dus deze dichtlkitten.

Spray is handig maar loopt eraf, beter om zuurvrije vaseline te gebruiken.

flinke klodder erop en goed verdelen over je contacten.

Als je deksel niet goed sluit eventueel een pakking maken, of ook een streep vaselinge erop smeren.

Je zou eventueel een gaatje onderin aan de achtezijde kunnen maken waar je overtollig water door wegloopt.

• marcel

Nog niet eerder gehoord dat een streetbob in de regen stilvalt , is hij qua spatbord e.d. nog origineel ?

tip alle zekerigen verwijderen , zekeringkastje droogmaken/blazen, alle contacten “volduwen” met Dielectric grease

of zuurvrije vaseline

Marcel

BH

Kurt Schreef:

——————————————————-

> Heeft iemand een oplossing voor vochtproblemen in

> mijn fusebox? zodra ik door regen rij heb ik 8/10

> dat mijn bike stil valt door slecht contact,vocht

> aan de fuse van de injectiepomp,deze valt uit en

> dus de moto valt stil…Ik gebruik nu een spray

> maar had het gisteren nog es :-(

> Bij mijn streetbob zitten de zekeringen niet echt

> goed afgeschermd (enkel metalen cover)

> THX readers and HD lovers

• Kurt

Allen bedankt voor de tips!,Ik zal deze zeker opvolgen.

Mijn street is qua spatbord enzo nog origineel.Ik heb éérst es opgemerkt dat de betreffende mizerie zekering van de injectiepomp verbrand was alvorens te springen.

De toegang voor de twee pinnetjes waren dus beetje gesmolten (wat de oorzaak ook mag wezen)

Ik had problemen om het zekeringetje er uit te krijgen,laat staan om er een nieuwtje in te pluggen.

Waarsch beetje gesmolten plastiek erin?

Als ik nu mijn zekeringetje bekijk ,staan de twee pinnetjes niet mooi naast elkaar maar steeds ééntje naar boven en ééntje naar beneden.

Er is duidelijk een probleem daar.Deze week es naar de customshop gaan.

Grts:)