Instellen Thundermax EFI na plaatsing nieuwe accu

• Arie J

Ik heb destijds mijn Dyna (2008) om laten bouwen met een paar Jeck & Mr. Hyde uitlaten

voorzien van een Thundermax EFI. deze toen laten instellen.

Mijn accu is deze winter kapot gegaan en ik moet dus na plaatsing nieuwe accu op

speciale manier contact aan/uit zettewn en wachten etc. om de destijds ingestelde waarden

“automatisch” te laten herlezen.

Sticker hoe dit te doen echter onleesbaar.

WIE WEET HOE IK NA PLAATSING ACCU DE THUNDERMAX KAN ACTIVEREN ZODAT HIJ DE DESTIJDS INGESTELDE WAARDEN INLEEST.

mijn dank is groot, Arie Jonkman

• Baz

He Arie,

ik heb even mijn sticker erbij gezocht:

"Anytime power is disconnected, the EFI module must recalibrate to engine sensors:

Install ECM fuse, turn on the ignition and run switch but DON'T TOUCH THE THROTTLE

OR START THE ENGINE! This will zero all electrical components. Let sit with the ignition on,

then off, for 30 seconds each time. Repeat 3 times, then start engine."

Ik heb het nog niet hoeven gebruiken dus ben benieuwd off het werkt! Succes

• RK

Ik overweeg ook om een thundermax te monteren.

Hoe zijn de ervaringen onder de gebruikers hier??

• Baz

Mijn 2005 FXDXi (gebruikt gekocht) was afgeleverd door de dealer met een andere

uitlaat / luchtfilter en die had 'm getuned, gevolg; slechtlopende motor die erg heet liep.

Lang verhaal kort; Thundermax laten plaatsen en daarna proefrijden… Wereld van verschil!

Kompleet andere motor geworden en loopt nu ook veel minder heet.

Dus ik ben er erg blij mee (maar heb geen ervaring met andere mogelijkheden)!

• marcel

Je herleest geen ingestelde waarden oid, wat je doet is de ecm de aanwezige sensoren

te zien en de “info”van deze sensoren op te slaan als startpunt (soort van 0 punt)

1- zekering 15A van de ECM verwijderen +/- 10 sec wachten en weer terug plaatsen

2- met de knop op run het contact aan (verder nergens aan zitten)

30 sec aan dan 30 sec contact uit herhaal dit 3x , dan is alles weer gereset

Marcel

BH

bij loskoppelen van de accu altijd eerst de ecm zekering verwijderen ook bij een originele ecm