Inlaatspruitstuk gescheurd

• lspobeck

Hallo

Ik rij ‘n Softail Heritage uit ‘93, ‘n Evo dus. Nu heb ik onlangs ontdekt dat er scheurtjes in het inlaatspruitstuk zitten en nu wil ik dit zelf gaan vervangen. Mijn vraag: is dit goed zelf te doen of heb je speciaal gereedschap nodig. Van wat ik er nu van kan zien, is er weinig ruimte voor ‘n gewone inbussleutel. Of kan het met een inbusdop en ratel?

Ervaringen van andere bikers en tips zijn heel welkom.

Groet

Leon

• Peets HD

is goed zelf te doen en geen speciaal gereedschap nodig , zorg er wel voor dat je de boutjes van het spruitstuk recht in de cilinderkop draaid want anders ben je verder van huis , verder wijst alles voor zich.

gr peet

• lspobeck

Hallo Peet

Bedankt voor de info.

Dus ik kan 'n gewone haakse inbussleutel gebruiken? Zijn de bouten goed los te krijgen of zitten ze nogal eens te vast? Alhoewel ze in aluminium draad zitten, mogen ze eigenlijk niet té vast zitten, tóch?

Is kopervet op de bouten 'n goed idee of juist niet?

Groet

Leon

• Chris Liberator

Hoi,kopervet is altijd goed,zeker voor later,indien nodig om de boel weer los te maken. Geluk met de de-montage,lukt makkelijk…..trouwens vats is vast…niet extra. Chris Liberator

• han

hoi chris moet het geel of rood koper vet zyn :)o

• k-streetfighter

hoi han

ik zou t groene nemen duhhhhhhhhhhhhhhhh

• bertus

Ispobeck, is heel goed te doen, alleen heb ik de haakse imbus iets afgeflext, dan kom je er makkelijker tussen.

• lspobeck

Allemaal bedankt voor de info.

Groet

Leon