winterstalling

• JDH03

haha, ja, gelukkig de motor

• tarrel

Bert Schreef:

——————————————————-

> Alvast bedankt voor jullie reactie's

>

> helaas heb ik geen verwarmde garage, ben al blij

> met een garage ;-)

> deze probeer ik wel vost vrij te houden, met een

> elektrische kacheltje.

> ik had inderdaad zelf ook gehoord over de

> condensvorming.

> wat betreft de drupppellader die doe ik ongeveer

> 2weken eraan en

> dan weer 2 weken eraf, had gelezen dat dit

> verstandig is.

>

> mgr bert

Bert; garage met electrisch kacheltje af en toe aan om bij te sleutelen of wat moet je niet doen. De opgewarmde lucht condenseert op je koudere

motor, met als gevolg overal een zeer fijne mist ook waar je niet bijkan met de droge lap.

Heb wel oude vloerkleden liggen op de garagetegels, en vroeger nog iets gedaan met vochtvreters met zo'n navulzakje. Dat was niks.

Beluchten houdt hem echt wel droog. Met condensatie in het blok, na kort proefdraaien, worden etsende zuren bedoeld welke de cilinderwanden

kunnen aantasten. Als je nog een loodaccu hebt, zou ik niet te vaak zorgen dat hij tegen het volpunt aanblijft met de lader. Veel verhalen gehoord

dat er dan na enige maanden aardig wat water is verdampt.

• stallone

Even naar koos rijden! Flesje forte in de bezinetank..aftanken…druppellader eraan,niet weer aankomen en den in t`voorjaar èèn druk op de knop en wallaaah!(:P) LIVE TO RIDE ,RIDE TO LIVE!

• Bert

ik zal de bike op stal laten staan, wieltjes van de grond, af en toe ff de wielen rond draaien

is weer beter voor de wiel lagers en hopen dat het snel weer lekker weer is.

• Peets HD

hahaha moet niet gekker worden , hoe kom je aan die wijsheid ??? laat je hem 30 jaar staan of zo ? X(

• Konijn

En een lepeltje levertraan elke avond voor de weerstand.:D Sommige dingen zijn niet helemaal topklasse bij HD maar ze kunnen best tegen een maand of 3 stilstaan hoorrrrrrrrrrrrr.

• Bert

zijn allemaal dingen die je zo her en der op de forums tegen komt.

vind de reacties altijd wel leuk ;-)

de theorie erachter is, als de wielen in de lagers hangen de lagers dan

gaan inhangen en vervormen, als ze lang niet draaien.

klinkt toch aannemelijk :-)

• Bert

moet dit dan zuur vrije levertraan zijn?

:)-D

gr bert

• Konijn

Mijn fiets staat gewoon 3 maanden ofzo (net hoelang er zout op de weg ligt) op zijn wieltjes en er gebeurt natuurlijk helemaal niks met de lagers. Als ze bij jou van de grond zijn is er nog minder druk op de lagers dus het gaat mijns inziens nergens over.

• Bert

ik denk zelf ook niet dat het een probleem is ;-)

maar dit zijn dingen die je leest.

waar of niet waar is altijd lastig

gr bert