winterstalling

• Bert

Heren,

Een vraagje, de bike staat al 2 maand op stal, naar is het verstandig hem 1ns in de maand te laten draaien?

Of gewoon aan de druppellader laten staan en wachten op betere tijden.!

De 1 zegt af en toe even laten draaien de ander zegt is niet nodig, wat is u mening??

mgr bert

• Konijn

Niet laten draaien. Je blok wordt niet warm genoeg met condens tot gevolg. Bij de stealer laten ze ze ook niet draaien hoor en die staan er ook langer dan 2 maanden. Druppellader is prima maar eigenlijk ook niet eens nodig voor die paar maanden. (mits dat je accu goed is).

• Chris liberator

Als je motor stil en verwarmt staat teslapen,laat slapen,niet starten…..condensvorming….wel aan de druppelaar,maar pas starten als je van plan bent te gaan rijden,motor moet zeker een 1/2 u. lekker draaien,wil je alle condens kwijt zijn.

• Bert

Alvast bedankt voor jullie reactie's

helaas heb ik geen verwarmde garage, ben al blij met een garage ;-)

deze probeer ik wel vost vrij te houden, met een elektrische kacheltje.

ik had inderdaad zelf ook gehoord over de condensvorming.

wat betreft de drupppellader die doe ik ongeveer 2weken eraan en

dan weer 2 weken eraf, had gelezen dat dit verstandig is.

mgr bert

• JDH03

is vorst erg dan??

• Bert

waarschijnlijk wel, bij de meesten staat die lekker verwarmt.

zal toch niet voor niets zijn!

mgr bert

• JDH03

nou, heb em toch al een jaar of drie in een onverwarmde garage staan en met die kou vorig jaar, was het starte, starte en lope in mrt

• rulez

de meeste autos staan ook buiten en die doen het ook nog steeds….dus beetje vorst niet erg.

wel ff zorgen dat je bandenspanning iets hoger is, benzinetank helemaal gevuld is tegen eventuel condensvorming en verder de hoes goed ademt.

motor droog wegzetten voorkomt ook poetswerk.

als je motor dezelfde temperatuur als de omgeving heeft treedt er naar mijn inziens minder condendvorming op de buitenkant op tegenover het warm wegzetten in een koude ruimte. eventueel de accu eruit halen en in een warmere ruimte aan de druppellader hanger kan wel handig zijn.

PS wel ff opletten als je op je koude zadel gaat zitten….. :-)

• bigdeal

Ik hoop dat je met “lope” je motor bedoeld en jezelf :-)

grtn bigdeal

• Peets HD

ja de meesten autos staan buiten en doen het nog steeds , met een grote accu waar ruimte voor is , grote startmotor en een starterkrans zo groot als een LP ……….