andere wielen in mijn streetbob

• Kurt

Hey,ik heb een Streetbob van 2007 :Den zou 'm graag iets stoerdere Fatboy look geven,welke betaalbare opties heeft men om de wielen en stuurplaat te vervangen?,ik zie het wel zitten om een 16" wiel vooraan met gekleurde velg en inox spaken te steken…maar de kostprijs?…deze aanpassing zou ook mijn moto ten goede komen omdat ik veel aan zee ben en die zoute lucht…alsook mijn cilinderdeksels zijn in alu en zijn na één dag al aangetast!:S

• henk

Hoi Kurt, ik loop met hetzelfde idee, ben op zoek naar 16 inch wiel voor voor. kijkt al meteen wat forser. Weet niet of ik er dat zo in kan zetten.

• streetbob

Ik ben op dit moment ook bezig om mijn streetbob te voorzien van andere wielen, namelijk;

Voorwiel; daar komt een achterwiel 16x3.00 afkomstig van een dyna 2004 (gietwiel)

Om dit mogelijk te maken heb ik de kroonplaten van een fat bob gebruikt en andere vooras aangezien deze niet tussen de voorvork past van een streetbob met originele kroonplaten. ( probeer maar eens je streetbob achterwiel tussen je voorvork te krijgen dan weet jij wat ik bedoel aangezien de naaf van zowel een streetbob als een dyna even breed zijn)

De goedkoopste optie is om een losse velg 16x3.00 te kopen en deze om te laten spaken met de originele naaf en nieuwe rvs spaken waardoor je niet aan je voorvork hoeft aan te passen, met een 16x3 velg kun je voor een bredere voorband kiezen tot 150mm breed

Achterwiel; hier komt een 17x6.00 velg erin met een 200mm brede band, hiervoor dien ik de spacers aan te passen en +/- 15mm van de pulley af te draaien, wel dien ik de bedrading van de knipperlicht aan de binnenzijde van de achterspatbord goed vast te maken om ervoor te zorgen dat deze klem kan komen te zitten.

Wiel heb ik met een dummy as even gemonteerd en met deze band past deze net binnen de achterspatbord.

Gr

Streetbob

• marcel

gewoon een 16x3 velg om je bestaande naaf spaken , hebben we al eerder gedaan.

Marcel

BH

• Bart

Hee Kurt even een hele andere vraag zo te zien kom jij uit belgie ben jij toevallig die jongen die vroeger bij Meulenmeester op een tankauto reed en later voor vd bosch uit nl

Ben gewoon even nieuwsgierig zo niet ook goed wens je het beste zo wel laat het even weten gr Bart

• Kurt

Dag Bart,ik ben idd van België maar reed nooit een tankwagen,ben 21jaar militair…greetz 2 All!(:P)

• Kurt

Dag Harley fans,wat ben ik blij dit forum ontdekt te hebbendit spaart namelijk vele €'s uit door gewoon de ideeën op internet te zetten…moesten we steeds naar een HD zaak lopen of zelfs een aftermarket tuner,het zou een dure grap worden!

Ik ga dus zoals voorgesteld een andere velg aankopen (denk zwart en misschien wel een zwarte naaf) want mijn probleem is echter de zoutelucht omstandigheden waar ik werk en zo een probleem en lange poetsbeurt minder.

Alsook mijn koplamp bullet style ga ik veranderen door een gechroomde of zwarte versie.

Ik wil dan ook mijn achterwiel aanpakken,zwarte velg (alz zou ik liever weer extreem anders willen doen en bijvoorbeeld blauwe velgen willen)dus,andere kleur velg en naaf,bredere band vooraan (fatbob look) en hoe het zit met de stuurplaten ben ik er nog nie goed uit,ik moet nog es goed nalezen wat Streetbob schreef.

Mijn stuurplaten zien ook af van zout dus mischien als alles past poedercoaten.

@Bart,ik ben idd van België maar reed nooit een tankwagen,ben 21jaar militair…greetz 2 All!