streetbob start niet meer...

• Kurt

Deze morgen starte mijn Harley onmiddelijk,ik rijd één km verder om te tanken en na de tankbeurt…niks meer!

Omdat je contact moet laten opstaan (alarm) om naar huis te duwen,heb ik hem aan de optimate (druppellader) geschakeld,na enkele startpogingen,nog steeds niks!Ik heb ontsteking (bougies getest tegen cilinder) De batterij lijkt me krachtig genoeg de motor rond te krijgen maar tevergeefs,een carburator kon je vroeger es uiteengooien maar met de injectie…weet iemand raad?

• Peets HD

benzine toevoer lijkt me haal de koppeling even los van je tank naar je injectie en druk hem er opnieuw in . Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het de euvel is maar het is simpel te controleren .

• Dombo

Batterij van je fob nog goed???

• Peets HD

eeehhh vonkt ie nou wel of niet ?? dat kan ik ff niet opmaken uit je verhaal .

• riderfxd

Misschien de dodemansknop gebruikt bij het uitzetten van motor om te gaan tanken!.

• Kurt

Hey,thx voor al de reply,de batterij is volgens de druppellader nog goed (alles groen deze morgen)Ik was er om 4u20 al uit,de buren niet willen wekken dus weet ik nog niet of ‘m vandaag zin heeft om te starten.Ik zet steeds de moto stil met dodemansknop,dat is ook opgelost.De test met de brandstoftoevoer lijkt me ook iets om uit te proberen,zou de brandstofpomp gezekerd zijn met een fuse? Ik ga ook es de fuse’s (zekeringetjes) bekijken deze avond…

Ik had idd ook vonkjes aan beide bougies…ontsteking zou het dus ook niet mogen zijn.

Grts,Kurt(:P)

• Peets HD

je hoort je brandstof pomp aan slaan als hij werkt want het maakt best nogal geluid , en deze is apart gezekerd .

• Kurt

Hey Peets,bedankt,die éne fuse doet me beetje hopen dat het dat is!,benieuwd vanavond…wordt vervolgd!

• Kurt

Hey bikers,bedankt allemaal voor de tips:)-D:,ik had zoals ik dacht problemen met een zekering,die was niet enkel gesprongen maar behoorlijk verbrand!,oxidatie zorgt voor de vonkjes en tja,ik had pech op dat moment,ander zekeringetje én opgelost!Blij dat ik mijn machien terug hoor brullen!X(

• rulez

oxidatue is makkelijk te vorkomen door bv zuurvrije vaseline op de contactje te smeren, ook voor lampjes, accu polen ed.

maar wel prettig dat je het euvel hebt gevonden.