Startmotor demonteren Ironhead 1977

• Ironhead 1977

Beste allemaal:

Ik ben nieuw op het forum.

Misschien al ergens vermeld op het prikbord, maar ik kan mijn vragen nergens vinden.

Net gekocht een 77 Ironhead.

Waarschijnlijk met een defecte startmotor.

De solenoid klinkt goed.

Accu spanning genoeg.

Vraag 1: kan ik simpel een test doen of de startmotor defect is? (koolborstels zijn oke)

Vraag 2: Als de startmotor daadwerkelijk stuk is, hoe verwijder ik hem in zijn geheel. (de behuizing er af halen dat lukt wel) maar moet ook de primary er af?

En vraag 3: als de startmotor echt stuk is, kan je die dan reviseren, of moet er een nieuwe op? zo ja welk type?

Groet Ironhead 1977 (Richard)

• Dombo

Stel je vraag even op het SON forum http://www.sportsters.nl daar zitten diverse sleutelaars aan Ironheads.

• wiebe

als ik het me goed herinner

dan lopen er 2 draad einde dwars door je start motor en daarmee zit ie vast op je primair

je zie ze op de kopse kant van je startmotor zitten

dus je achterste uitlaat los halen en de draadeinde los halen en dan kan je em er als het goed is zo uit halen.

alle delen wel in mekaar houden

wel zorgen dat de stroom er af is natuurlijk.

als je tweiveld of ie t nog doet zou ik een start kabel nemen en dan van de plus van je accu direct naar je start motor gaan dan hoor je meteen of ie t nog doet of niet.

mischien zijn wel gewoon je contacten in je solenoit ingebrand en krijgt je start motor zelf geen stroom.

dan een nieuwe sollenoit er op zetten

meten/testen is weten

laten reviseren kan altijd daar zijn speciale bedrijven voor of naar je lokale hd schop gaan

bij mcstorehouse kan je ook zien welke nieuwe je nodig zou moeten hebben

succes gr wiebe

• wiebe

als het goed is zit deze er op

http://www.motorcyclestorehouse.nl/catalog_v10/part2.html#234

nmr 904175

• Ironhead 1977

Wiebe;

Bedankt voor je reactie,en uitleg maar de startmotor is niet meer.

Ik heb een nieuwe besteld, dan weet ik het zeker.

Gr Richard