Startmotor probleempje

• Jim O

Hallo,

Bij mijn '03 Twin Cam RK doet de startmotor het niet meer. Geluid is er wel! Derby cover eraf gehaald en bij het starten komt het tandwiel niet naar de startkrans toe maar het draait wel! Het is een redelijk nieuwe Spyke starter en we hebben ook een nieuwe accu. Starter defect of Jack-Shaft wellicht. Iemand een idee??? Thanks…

• flhs88

wat bedoel je precies met geluid is er wel, wat voor geleuid? heb je de draden gecontroleerd op breuk?

• Jim O

Je hoort en ziet de startmotor gewoon draaien als het primary deksel eraf is alleen het tandwiel (pineon gear) komt niet naar buiten om de starterkrans (ring gear) aan te drijven.

• flhs88

dan is het waarschijnlijk de solenoide, maar ik heb geen ervaring met Spike startmotoren, alleen de originele.

• electra._glidejos

Als je de primaire kap ervan afhaalt en wilt kontroleren of je bendix werkt heb je geluk als hij niet werkt, werkt hij wel dan komt hij na buiten en mag je van geluk spreken als je er zelf niks aan overhoud.

Altijd spanning eraf halen indien je de primaire verwijderd.

Bendix uitnemen en kontroleren op breuk of slechte tandwielen.

Vervangen door goede kwaliteit vanaftermarket, bv Accel of Spyke

• Jim O

Bedankt mannen. Probleem opgelost! Ik had de lange bout van de Jackshaft te vast gezet! Vinger vast is voldoende, het borgveertje wat je om moet buigen voorkomt dat het zaakje loskomt. Nu start ie weer als vanouds.

• Peets HD

leuk dat ie weer start maar het boutje te vast gezet geloof ik niet echt . Het is meer zoiets dat het buitje los moet zitten omdat de boel niet goed in lijn staat .

Lijkt me .

• Jim O

Hey Peet, Bedoel je dat de startmotor uitgelijnd moet worden? Kan hier niks over vinden in het WPHB. Dat het boutje te vast zat, heb ik ergens gevonden op de Amerikaanse forums. Google maar eens “Harley Jackshaft Binding” Toen ik het primary deksel eraf had en de jackshaft bout los draaide, kwam het tandwiel langzaam iets naar buiten. Nu doet ie het goed met het deksel eraf…. Nog tips???

• Peets HD

nee jim , maar als de primary goed in lijn staat op de startmotor kan het niet zo wezen dat als je het boutje vast zet dat ie moeilijk naar buiten komt , het is immers zo dat de boel gewoon aan gedrukt wordt door het boutje wat heel normaal is , ik zeg ook niet dat jou motor als enige niet goed uitgelijnd is , het kan net zo goed dat harley niet al te nouw kijkt waardoor het boutje losser moet zitten en de starter gear zijn weg kan vinden in de primery .

lijkt me heel simpel en harley is nou een maal niet zo moeilijk wat dat betreft . heel logies nadenken en je begrijpt wat ik bedoel , maar goed als het zo opgelost is dan ben je er vanaf , maar ik blijf bij mij mening .

• Jim O

Okay Peet ik begrijp het en twijfel ook helemaal niet aan je kennis hoor. Als ik het primary deksel weer vastzet en het euvel dient zich weer aan, breng ik hem wel naar jou toe :D