Startmotor probleempje

• Jim O

Hallo,

Bij mijn '03 Twin Cam RK doet de startmotor het niet meer. Geluid is er wel! Derby cover eraf gehaald en bij het starten komt het tandwiel niet naar de startkrans toe maar het draait wel! Het is een redelijk nieuwe Spyke starter en we hebben ook een nieuwe accu. Starter defect of Jack-Shaft wellicht. Iemand een idee??? Thanks…

• flhs88

wat bedoel je precies met geluid is er wel, wat voor geleuid? heb je de draden gecontroleerd op breuk?

• Jim O

Je hoort en ziet de startmotor gewoon draaien als het primary deksel eraf is alleen het tandwiel (pineon gear) komt niet naar buiten om de starterkrans (ring gear) aan te drijven.

• flhs88

dan is het waarschijnlijk de solenoide, maar ik heb geen ervaring met Spike startmotoren, alleen de originele.

• electra._glidejos

Als je de primaire kap ervan afhaalt en wilt kontroleren of je bendix werkt heb je geluk als hij niet werkt, werkt hij wel dan komt hij na buiten en mag je van geluk spreken als je er zelf niks aan overhoud.

Altijd spanning eraf halen indien je de primaire verwijderd.

Bendix uitnemen en kontroleren op breuk of slechte tandwielen.

Vervangen door goede kwaliteit vanaftermarket, bv Accel of Spyke

• Jim O

Bedankt mannen. Probleem opgelost! Ik had de lange bout van de Jackshaft te vast gezet! Vinger vast is voldoende, het borgveertje wat je om moet buigen voorkomt dat het zaakje loskomt. Nu start ie weer als vanouds.

• Peets HD

leuk dat ie weer start maar het boutje te vast gezet geloof ik niet echt . Het is meer zoiets dat het buitje los moet zitten omdat de boel niet goed in lijn staat .

Lijkt me .

• Jim O