lawaai voorwiel?

• benny

Vandaag ritje gemaakt op de heritage om de winter stilstand periode te breken ze maar. Valt me na een km of 30 op dat ie een soort bijgeluid maakt.Leek bij het voorwiel vandaan te komen. Soort slaand rammellend slepend geluid, alsof er een stuk metaal los zat. Maar kon het maar niet localiseren dus nog wel doorgereden daarna. Weer tig km verder (bijna thuis) deed de km/snelheidsteller het opeens niet meer. Zou er verband tussen zijn?Ik kan me aan 1 kant niet voorstellen dan zo'n kabel(mechanisme) zo'n lawaai kan maken???

• Fatboy cvo

binnenwerk in het voorwiel waarschijnlijk kapot of uitgelopen?

• Peets HD

ja de speedo drive kan behoorlijk veel herry maken , maar dat doet eigelijk niet meer te zaken , je moet de speedo drive toch demonteren en kijk dan gelijk naar de wiel lagers . wiel is er toch uit .

• rulez

controleer ook ff de voorband…. wellicht die scheef loopt, of ergesn tegenaan

remschijf ff contoleren of onbekende slijtage

Als je wiel eraf is ook binnenzijde spatbord…….just in case.

ik had zelf eens mijn spatboord te hoog geplaats op de voorvork waardoor het wiel langs een boutje schuurde. mooi een extra groefje in de band, zelf niet ontdekt maar een oplettende maat wel “hey, wat heb jij een gek profiel” …. hahaa

• jos beckers

kunnen ook je remblokjes zijn hoor dikwijls is het eer dat ;)

• benny

Zoeven motor op de lift gezet en voorwiel flink gedraaid. Geen bijgeluid nu. Kabel was nog oke, maar speedo drive is inderdaad naar z'n grootje.Nu maar hopen dat dat kabaal daar vandaan kwam en dat straks met een nieuwe drive alles weer goed is dus. Wiel draait gewoon soepel dus lagers waarschijnlijk wel ok. Maar ik heb wiel er nog niet uitgehaald nu. Dank voor het meedenken folks!

• benny

Nog ff gekeken. Volgens mij heb ik nu precies de boosdoener. Palletje van drive ziet er verbogen uit en schaaft langs remschijf en ‘'klikt’' langs gat in schijf. Klopt het dat die pal normaal in dat gat in de schijf verankerd hoort te zijn?

• Konijn

Ja.

• Peets HD

eeeeeeeeh wat is verankerd ? het zit er gewoon in en niet er in vast als je dat bedoeld , het heeft nouwlijks weerstand als het goed is dus dat draaid wel mee .

• benny

Ja ik bedoel moet die pal in dat gat inderdaad. Ander vraagje, ik zie dat ik geen orginele teller heb, maar een met 5/8-18 thread en 2:1 ratio (60km/h=1400rpm) terwijl orgineel voor FLSTC-evo geloof ik 12mm -1mm thread is.

Kan ik dan wel een standaard speedo drive nemen (dus orgineel voor FLSTC) of moet ik een dan een andere hebben?