gaten boren ape hanger??????

• fatboy

Ik heb een ape hanger gemonteerd (20 inch rise) hier zitten wel dimpels in maar ik was me aan het bedenken om de kabels van de switch housings toch door het stuur te laten lopen…..Is het mogelijk om gaten in de base van het stuur en bij de dimpels te boren zonder het stuur teveel te verzwakken??? heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt

• Peets HD

gewoon in de dimpel boren , zo ver mogelijk naar de binnenkant van de dimpel .

Stuur er mee verzwaken ? ja dus . Ongelukken voor gekomen door middel van scheuren ? mij niet bekend .

Toegepast ? vaak .

gr peet

• fatboy

Hey Peet,

Tnx voor het antwoord, net alles opgeruimd morgen maar als eerste de gaten gaan boren en de kabels doorvoeren ziet wel zo netjes uit ;)

grtz

• Peets HD

maak het niet te gek he ,12mm is zat .

• rulez

is het niet voor de stevigheid van het stuur beter om bv 2 of 3 kleinere gaatjes/sleufjes te maken die tov een beetje uit het lood staan?

just a thought

en voor mogelijke slijtage een stukje slang of kitsoort in de gaatje te doen?

• fatboy

ik ga even kijken hoe groet het gat minimaal moet zijn , de bramen aan de binnenkant ga ik proberen wat weg te krijgen met een freesje op de dremel….of nog andere ideeen??

• rulez

met een freesje of dremel blijf je volgens mijn een scherpe rand houden.

je hebt van die rubbertjes, soort van ronde rubber met in het midden van de buitenkant een dunnere ring waardoor deze in een gat geklemd kan worden. de kabel loopt dan door het gat in de rubber.

volgens mij bij automaterialenzaken

• Peets HD

yep aleen als je 12 mm kabel wil doorvoeren door een rubber is de buitenmaat van het rubber 16 mm en dat gaat een beetje te ver , nee dus gewoon ondbramen , bedrading netjes door voeren en kit gebruiken om de gaten dicht te spuiten zo komt de bedrading vast te zitten bij het gat en kan niet trillen en als het niet trild slijt het ook niet door .