Michelin Commander II Cruiser banden.

• MissTaken

Goedenmiddag allen;

Er zijn door Michelin nieuwe pantoffels op de markt gebracht:

Michelin Commander II

Don't shoot the messenger (ze schiet terug) over de inhoud van dit Engelstalige artikel ; misschien zijn de banden iets voor je als je op zoek bent naar nieuw rubbah?

Greetz Miss.

• JDH03

Thanks,

Is al een tijdje bekend www.motorfreaks.nl/nieuws/product-nieuws/michelin-commander-ii-voor-extreem-lange-levensduur.html

Ik overeeg ook om ze te nemen, vooral vanwege de vele km die je ermee schijnt te kunnen rijden..

Maarre zijn ze al te verkrijgen? En quanta kosta?

Afgelopen weekend al eens even proberen te vinden samen met de monteur maar we kunnen ze niet vinden, wel de commander maar niet de II.

gr, J

• MissTaken

Hi JDH03;

Heb poging gedaan om een prijslijst op te snorren van het www. Dat is me nu niet gelukt -dat kan verschillende oorzaken hebben:

*Nieuw jaar 2012 -> prijs door de fabrikant nog niet gepubliceerd.

*Nieuw product -> prijs door de fabrikant nog niet gepubliceerd.

Geen flauw idee wat de oorzaak kan zijn.

Je bandenleverancier moet denk ik wel in staat zijn de prijzen boven water te tillen;

->Die hebben meestal via internet een rechtstreeks ‘kijkgaatje’ via internet bij de fabrikant over diens producten.

Persoonlijk hoeft die slijtvastheid voor mij niet zo. Als ik meer ‘PLAK’ op de weg krijg en de banden zijn weg na 5.000 a 10.000 km, vind ik het allang prima. Deze Michelins reiken zo te zien een goed compromis aan…

Greetz Miss.

• JDH03

thanks Miss,

Ik wil ze er in maart op laten zetten. Ik zie ze nu wel hier staan:

http://www.banden-pneus-online.nl/motorband/MICHELIN/COMMANDER,II/#Liste_pneus

Ik zal jullie op de hoogte houden van mn ervaringen. Heb een rit naar Barcelona gepland in july dus dan zullen ze veeel gebruikt worden.

Gr, J

• Ben

MissTaken Schreef:

——————————————————-

> Persoonlijk hoeft die slijtvastheid voor mij niet

> zo. Als ik meer ‘PLAK’ op de weg krijg en de

> banden zijn weg na 5.000 a 10.000 km, vind ik het

> allang prima. Deze Michelins reiken zo te zien een

> goed compromis aan…

>

> Greetz Miss.

In 5000 km de band op??

Hoe krijg je 't voor elkaar op een HD ?

(zonder van die achterlijk debiele - van geen hart voor techniek blijk gevende - burn-outs te doen??)

• STREETGLIDE666

MOPEDREIFEN .DE

• MissTaken

Hi Ben,

Neen, mijn banden zijn niet op na 5000 km (Dat ze komend voorjaar wel zullen worden vervangen is een ander verhaal).

Ik bedoelde te zeggen dat slijtvastheid mij niets kan schelen; Wegligging vind ik belangrijker.

Veruit de meeste banden die onder HD's worden gemonteerd, hebben hun troeven op slijtvastheid staan.

Als ik op (bijvoorbeeld) een bmw over een gefreesd wegdek moet rijden is deze heel wat spoorvaster dan mijn HD.

Dat is mede te wijten aan het hardere rubbercompound van de banden die geschikt zijn bevonden voor HD's.

Burnouts doe ik niet; Ik hoef niets te bewijzen / ik heb eerder last van kipjesgedrag ipv haantjesgedrag…:D

Als jij een goede merkband weet (dus niet van die B-klasse hongkongtroep) voor HD's die een zachtere compound heeft, lever je weliswaar levensduurkilometers in, maar kun je er ‘plak’ op de weg voor terugkrijgen.

Ken je zo'n band? Nog beter dan genoemde Michelins? -> ASAP Mailen naar Miss!

Fijn weekend, greetz Miss.

• Konijn

Ik heb Avon Venom's onder mijn sporthok liggen. Plakken tot nu toe ook best.

• Gerry

MissTaken Schreef:

——————————————————-

> Als ik op (bijvoorbeeld) een bmw over een gefreesd

> wegdek moet rijden is deze heel wat spoorvaster

> dan mijn HD.

> Dat is mede te wijten aan het hardere

> rubbercompound van de banden die geschikt zijn

> bevonden voor HD's.

>

Miss dat komt alleen omdat er op bv de BMW radial banden zitten

en al die harley banden zijn diagonaal (of te wel kauwgomballenrubber)

daarom zijn al de HD banden niet spoorvast als je die banden op een BMW zet dan rijd die net zo beroerd

gr Ger

• marcel

Metzeler ME880 , goede wegligging en bochtengedrag , slijt iets meer dan de keiharde dunflops

als je voor wegligging gaat en niets geeft om slijtage Metzeler Lasertec , supergrip en wegligging slijt wel hard +/- 10.000/12.000 Km achterband

Marcel

BH