pullies

  • leo vermeulen

    hallo ;

    Heeft iemand ervaring in het veranderen van zijn pullies , ik wil voor van 32 tanden naar 34 tanden en achter van 70 naar 65 tanden , dit om de motor rustiger te laten lopen bij 120/140 klm /u , heeft iemand ervaring hiermee ???

    gr leo

  • Konijn

    Lees het “versnellingsbak” verhaal hier net onder eens door.

  • k-streetfighter

    z1xn1=z2xn2

    z1= aantal tanden voorste poellie

    n1=toerental bv toerenteller( voorste poellie)

    z2 is aantal tanden achterwiel( achterste poellie)

    n2= toerental achterwiel

    je leest de km/per uur af bv 120km/uur

    dan kan je de omtreksnelheid van t achterwiel en dus dan t toerental berekenen

    samen t aantal tanden poellie voor en achter kun je dan de of t toerental van de voorste poellie uitrekenen

    dit is alles bij 120km.uur zeg maar en de tandjes die op je assen zitten

    Als dan t uitgaande toerental t zelfde blijft kun je dus dan met andere tanden hoeveelheden je achtwiel toerental en dan dus de afgelegde weg uitreken

    dan beetje getallen heen en weer terug rekenen dan kom je er vanzelf wel uit

    succes verdrs, mvg klaas

  • thollanderke

    :)-D Zo wou ik het net uitleggen maar je was me net voor.::o

  • Peets HD

    berekeningen ben je niet mee geholpen , klaas vindt het nogal grappig om het heel moeilijk uit te leggen .

    34 Tands voor pully in plaats van 32 heeft zo,n 6% toeren verscheel . En dat staat gewoon beschreven bij andrews .

    gr peet

  • k-streetfighter

    hoi leuk peet maar meneer leo wou twee tegelijk veranderen geloof ik, voortste en achterwielpoellie

    en veel simpeler kan t ook niet geloof ik

    en dat van die 6% zal wel info zijn denk ik dan maar, die alleen voor dealers is, maar nu niet meer :-) :-)

    thnks anyway have fun

    enne er was er nog 1 iemand iets later die t zou wou uitleggen hahahahahaha lees ik net

    mvg klaas

  • k-streetfighter

    oja vergeten, ik bereken t liever omdat ik voor mezelf overal 17inch wielen inzet, voor meer keuze aan banden

    zit dan toch redelijk in de buurt

    ik weet ook wel dat bereken net iets anders is dan de werkelijkheid neem bv zo een storm als vandaag hiha, hoop trouwens dat t hier droog blijft en er niks overstroomt , maar das weer wat anders

    bandenspanning, slip op de weg ,tegenwind , belading etc etc hebben allemaal zo hun eigen invloed.

    mvg :-) :-)