volgens mij is het de bedoeling geweest om de uitlaat gassen te remmen zodat ze niet terug kunnen slaan naar binnen door je uitlaat klep die nog open staat , in theorie zou dat zo werken aleen ik praktijk loopt het een beetje anders .
hoi t probleem zit m in de vulling vd cilinder
stap ff zo midden in t systeem cyclus van arbeidslag, uitlaatslag, spoel/vulslag en compressie slag
ff in t algemeen is t zo dat met dragpipes/ open uitlaten whatever, je bij lage toerentallen je een slechte vulling hebt vd cilinder omdat tydens t spoel gebeuren een bepaalde tyd is dat de beide kleppen open staan( in en ui t laat) en je dus een moment hebt waardoor de vulling( brandstof/lucht mengsel weer verdwijnt in de uitlaat, terwijl je dat juist niet wilt of zou moeten willen
bij dempers ontstaat daar juist de benodigde tegendruk die zo belangrijk is voor een goede cilinder vulling
je brandt bv je klep eruit omdat er bij een open/dragpipes uit laat er niet genoeg/voldoende/juiste vulling is vd cilinder en dus ok minder koeling vd klep door dat brandstofmengsel
door toch een wat beter vulling te verkrijgen in de algemene gedachten gang, denk vd ontwerper zijn er de zgn cones bedacht/ontwerpen, maar volgensmij werkt t net als een venturi dus zou t juist averechts gaan werken
met drag pipes zal je wel wat vermogen verlis hebben maar t belangrijkste is dat je t moment van afgifte veranderd
ben je gewend aan dempers dan zul je met dragpipes veel meer toeren moeten maken om m nog een beetje te laten trekken
andersom merk je beter verschil, dus eerst dragpies rijden( jong en onbezonnen, doof er van worden etc etc etc, overlast bv) en na een tydje er van die losse dempers er op zetten, dan mer k je goped t verschil( ui t eigen ervaring), meer “bruikbaar”vermogen waar jij t wilt
dragpipes zegt al, voor de dragstrip/ gemaakt/geschikt of what ever, hoog/veel toeren t meeste vermogen, geen restrictie door dempers etc
hoop dat je t zo begrijp, heb geprobeerd t wat simpel te vertellen sorry voor de schrijffouten,
mvg klaas
je hebt helemaal gelijk Klaas, ik had ook open dragpipes op mn Nighttrain, met een goede afstelling is daar best mee te rijden, maar je moet hem wel op toeren houden en dat ben je van een HD niet gewend; enorm geluid (ben nu idd doof), maar ook best lastig bij de ACAB vrienden, Peet heeft er voor mij nu een 2in1 uitlaat met Supertrapp demper opgezet, veel meer koppel, rijdt prettiger en ik heb niet het idee dat het topvermogen echt minder is, vergt wel goede afstelling, daar heeft Peet gelijk in
hoi frank en de rest
Wat je ook verandert aan t inlaat of uitlaat systeem, dat heeft gevolgen voor je afstelling na of voor de verandering die je doet
Dus altyd opnieuw afstellen of laten afstellen
is niet zo moeilijk toch
Daarmee voorkom je problemen als bv pingelen backfire slecht lopen zuiperts , niet willen starten, te zuinige / te arme(n), etc etc etc etc
goedkoop zou dan wel s duurkoop kunnen zijn
succes, mvg klaas
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?