Zijn er op dit forum mensen die ervaring hebben met deze cones?
ik heb ze op mijn vorige Fatboy (carb. uitvoering) geplaatst, nadat ik open pijpen had gemonteerd.
Met de open pijpen liep het vermogen fors terug en was de motor slechter te starten.
Na montage van de power cones in de uitlaat, beduidend meer vermogen en sloeg de motor sneller aan.
Relatief een kleine investering en easy te monteren.
Powercones kun je gemakkelijk verwijderen, kwestie van de je uitlaat bij de cilinderkop losnemen en powercones verwijderen.
Vraag is wel waarom je powercones wilt monteren, dit heeft volgens mij alleen zin al je te weinig tegendruk
hebt door bv open uitlaten. Mijn motor liep hierna beter en dit zal ook zijn invloed hebben op het benzineverbruik,
al heb ik dat nooit gecontroleerd.
succes
wat denk je er mee te bereiken ? zorg dat je motor goed afgesteld is dan heb je al die onzin niet nodig , goed afgestelde motor met gedempte uitlaten heeft een powercone echt geen zin , ik heb me eigen er al wat vaker in verdiept maar ik kan niet de rede vinden dat het goed moeten zou werken . ik noem het verkoop bullshit .
hahahaha ,….het zijn dus gewoon “larie-cones”…….
ik heb weinig verstand van opvoeren e.d. , maar volgens mij druist het tegen alles in om een uitlaat-poort-opening zo dicht bij de uitlaatklep te knijpen ,….volgens mij doet dat de temperatuur daar ook nog eens stijgen .
Het knijpen hoort toch aan het einde van een uitlaat te gebeuren om een tegendruk te realiseren ?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?