versnellingsbak

• dielissen

Hoi Ik speel met de gedachte om de 5 bak van mijn 2002 hd flstc om te bouwen naar 6 versnellingen.de reden ik maak veel km rond 120 km, iemand hier ervaring mee?

MVG piet

• Peets HD

ja piet naar waarom ga je niet van een 32 tands voor pully naar een 34 ? Ik heb dat meerdere malen gedaan voor mij klanten met alle tevredenheid , het loopt rustiger , versnelingen zijn langer .

En natuurlijk stukken goedkoper .

• buddha

heb ik ook gedaan scheelt i.d.d. een stuk , ook in de knaken

• piet dielissen

Dank voor snelle reacties.Heb ooit bij mijn 1982 flh ook tand wielen aan ge past werkte ook. niet aan gedacht dat er voor belt ook andere pullys zijn.Nu maakt de moter 3000rpm bij 120km.wat zou het verschil zijn met 2meer en is de drive belt nog lang genoeg dan? en wat doet een nieuw pully met een oudere belt?

MVG piet

• Ultra

3000 rpm / 120 km lijken me nette waardes, toch. Waar wil je heen?

• Peets HD

de aandrijf belt is lang genoeg je kan zondermeer de voorste pully 2 tanden groter nemen .

nieuwe pully met een oudere onbeschadigde belt is geen probleem .

• patrick883

is zoiets ook mogelijk op een 883 ? wat kunnen de nadelen zijn ?

bvd

• Peets HD

ik denk niet dat ze voor een 883 een grotere pully hebben dat zou ik ff na moeten zoeken .

Met je 883 heeft het ook niet veel zin ,

• Konijn

Heb ik ook gedaan. Voor een paar tanden erbij. Volgens mij 3 maar dat weet ik niet meer zeker. Je krijgt iets minder acceleratie maar dat had ik toch al niet.:D

• Peter

Dat je snelheidsmeter een andere snelheid aangeeft als voorheen en dat je dus extra moet opletten bij snelheidcontrôles. Tenzij je een kabel aangedreven snelheidsmeter hebt met een aandijving op het voorwiel.

groeten Peter