speling achterbrug dyna 07

• foefer

hallo daar.

Ik heb een streetbob van 2007 en kom na de demontage van de veren en achterwiel tot de

conclusie dat de speling wordt veroorzaakt door de te dunne as door de bussen van de

achterbrug en versnellingsbak. De as is 0.3 mm dunner dan de gaten van de bussen en vsn bak.

Nu is mijn vraag! kan ik niet gewoon een as draaien dat de speling 0.500mm word.

Of heeft de speling te maken met het uitzetten van de vsn bak.

groeten.

• Peets HD

ogen van de bak zijn van aluminium , dus de gaten worden aleen groter en gaan niet krimpen , als je wil kan je het zonder problemen proberen om een andere as er in te zetten , hou er wel rekening mee dat er ruimte moet blijven zitten tussen de as en het aluminium , staal en aluminium gaan niet zo goed samen . het is te proberen je kan er niks mee slopen , werkt het op 1 of andere manier niet kom je er snel genoeg achter .

Kijk wel goed of er geen andere reden is van die speling .

Ik zit me eigen een beetje af te vragen wat er aan de hand kan zijn ik heb immers nooit gehad met een dyna , motormount nog wel in orde ?

• foefer

Dank je voor de reactie

De motormount lijkt in orde, volgens mij hoort die as er niet in,die is dus te dun

en niet massief en hij draagt in de bus aan de poelie kant maar ongeveer 6mm

op het gedraaide vlak en de rest is schroefdraad. De as is verder ook niet beschadigd of ingesleten.

maar misschien hoort het ook wel zo, t,is wel een kut constructie.

• Peets HD

zaterdag ga ik het ff bekijken voor je , je hoort meer .

gr peet