Beste mensen,
Zijn er bezitters van de Monster Ovals die een aanpassing hebben gedaan aan die uitlaten, zoals andere dempers of het verwijderen van het eindschotje in de demper om wat meer geluid te krijgen? En wat is jullie ervaring daarmee?
ik heb je al verteld hoe je het moet doen , ik heb ervaring met wel honderden verschillende dempers en het komt allemaal op het zelfde neer , de luchtdruk wordt naar buiten geduwd in de demper door het gepeforeerde metaal in het glaswol / steenwol , dus gewoon schotje eruit halen . en niet boren .
Nu zeg ik het niet meer en moet je het zelf maar bedenken .
gr peet
Ik hoef van jou niet perse te horen hoe dat moet. Dat kan ik zelf ook wel bedenken. Het gaat er mij om, wat er gebeurt met de motor, hoe zal die lopen daarna. Dat wil ik horen van mensen die zo'n ingreep al eens gedaan hebben. Als ik 10 HD dealers deze vraag stel, dan krijg ik 10 verschillende antwoorden, waaruit dan ook nogal eens blijkt dat ze zelf nooit in zo'n demper gekeken hebben. Ik denk dat het voordeel van een forum is om ervaringen te delen, en niet door schade en schande wijzer te worden met een geplunderde bankrekening
Groet Jan
Hoi Peets,
in dat geval…… hoe kan ik meer geluid (met zo min mogelijk euro's) uit mijn rinehart slip-ons krijgen?
- compressie verhogen (andere cams?)
- mijn standaard headers vervangen door dresser duals van V&H??
- fullsac toepassen voor dual sound?
- dempers eruit halen?
- dempers aanpassen?
En waarschijnlijk weer injectie aanpassen…….
Opnieuw afstellen is geen probleem , demper eruit halen en aanpassen , zodra je de demper er uit haalt en je hebt hem in je handen zie je vanzelf wat de mogelijk heden zijn .
je kan er van uit gaan , hoe meer glaswol hoe stiller en zwaarder het geluid , minder glaswol scheller en harder het geluid , schotje weg halen is de meest voorkomende optie maar je kan het schotje ook verplaatsen .
des al niet te min willen we allemaal het zelfde donker geluid en zware klappen .
Eerst maar eens kijken hoe het er van binnen uitziet. Ik heb nl geen idee of ik glaswol in mijn dempers heb en of er ergens een plaatje zit.
Ik neem aan dat bij het weghalen van wat glaswol de motor niet meteen opniew afgesteld hoeft te worden. Zo ingrijpend op de injectie is dat toch ook weer niet?
als de uitlaten open zijn ,zijn ze open glaswol of niet , daar zal je niks van merken haal je het plaatje eruit krijg je een verandering van tegendruk , het het in iedergeval even na kijken bij je shoppie . hoe jou dempers er van binnen uitzien weet ik verder ook niet maar even eruit halen dan kan je zien wat je moet doen , kan best zijn dat je helemaal geen glas wol er in hebt zitten , zijn het geen rechte pijpen dus met een klankkast (verdikking) kan je het beste glaswol toevoegen .
Het is best leuk werk om het te veranderen , altijd nieuwsgierig hoe het klinkt na een ingreep .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?