evo koppeling

• Peets HD

even over nieuw , je bedoeld je aandrijf beld van het achter wiel dus niet primair ? die heeft nouwlijks infloed op het vrij komen van de bak , een te strake beld is nooit goed maar dat heeft zo andere zijn redenen . je kan daar wel je lager in je bak mee naar de kl…..helpen . maar dan gaat ie nog niet moeilijk in zijn vrij .

• Bert

Ok bedankt. Ik bedoelde inderdaad niet de primair maar die naar achterwiel.

Bij mij staat die naar mijn mening wel te strak maar omdat ik tegenstrijdige informatie heb over hoe die riem te stellen , is het er nog steeds niet van gekomen om 'm wat losser te stellen. Mijn WPHB voor FLSTC 1990 zegt namelijk dat je tijdens het verstellen de achteras NIET (?) moet losdraaien terwijl ikzelf wel denk dat dat nodig is en sommige HD-bezitters dat ook beweren. Maar goed hij staat nu ook weer niet ZO strak maar wel strakker dan wordt voorgeschreven volgens mij. Dus eigenlijk zou ik wel eens willen weten welke van de 2 nu waar is.

• Konijn

Lastig stellen als je niks losdraait denk ik.

• Peets HD

je kan het wiel inderdaad naar achterstellen zonder de as los te draaien maar ik ben daar niet voor want als het wiel terug moet dan gaat dat niet zonder de as los te draaien . midden van de beld tussen duim en wijsvinger en je moet hem met gemak een kwartslag kunnen draaien . het is een beetje lastig uit te leggen zonder gevoel , je kan er ook een metertje voor kopen als je het niet kan voelen .

• Tom

Bert,

Misschien moet je een een cursus volgen bij Peter van der Barselaar.

Daar leer je dit soort dingen in de praktijk.

Ook krijg je tips en trucks die niet in een boek staan

• Tom

Sorrie, bedoel John