Monster Ovals V&H

• J.Schoenmakers

Beste mensen,

Ik heb mijn V&H ovals vervangen door de Monster Ovals. Het geluid valt me echter wat tegen. Wel wat zwaarder maar zeker zachter dan de gewone Ovals. Zijn er mensen die ervaring hebben met het aanpassen van de Monster Ovals door bijvoorbeeld het schotje in de demper door te boren of helemaal te verwijderen? Ik heb het idee dat de gewone ovals meer open zijn dan de Monster uitvoering.

Groeten Jan

• Peets HD

dat zie je snel genoeg als je de demper demonteerd

• J.Schoenmakers

Dat de gewone ovals meer open zijn heb ik al gezien. Heb beide dempers hier liggen. Maar ik wil weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het doorboren of verwijderen van het eindschotje in de demper van de Monster Ovals, en wat het resultaat dan is wat betreft het geluid en de afstelling van de motor. Mijn blok isd afgesteld op de gewone ovals, screaming eagle luchtfilter en stage 1.

• Konijn

Elke verandering vraagt op zijn minst om afstelling controle. Voor de rest geen ervaring met de dempers.

• Peets HD

carb of efi ?

• Peets HD

precies wat ik zeg open maken en kijken of er een schotje zit .

• j.schoenmakers

Het is een efi. Als ik de uitlaat eraf haal zie ik op het einde van de demper een schotje. Dat schotje zie ik ook als ik achter in de uitlaat kijk met een lampje (einde van de binnendemper) De motor is afgesteld met de gewone ovals eronder. Rijdt verder prima, ook met de Monster ovals eronder. Alleen het geluid valt me wat tegen. De gewone ovals klinken harder. Die hebben trouwens ook een schotje op het einde van de binnen demper

• Peets HD

als de dempers te demonteren zijn haal ze er dan eerst uit en kijk dan wat je moet veranderen , door de pijp kijken met een lampje geeft een vertekend beeld .

• j.schoenmakers

Ik denk zelf om een gat te boren in het schotje op het einde van de binnendemper om wat meer geluid te krijgen, net als bij de gewone ovals. Ik hoop dan het voordeel te behouden van het zwaardere geluid van de Monster ovals.

• Peets HD

ik zou geen gat boren in het schotje dat gat zou dan zo groot moeten worden als het schotje zelf anders krijg je vreemde klanken uit je pijp .

Ik zou hem eruit slaan met een pijp die hoeft niet zo dik te wezen want het schotje komt vanzelf los en valt eruit .

zo niet moet je hem heen en weer slaan om hem te breken maar hij moet er wel uit, en niet plat slaan .

zorg dat je aansluiting van je demper rust op een stuk hout .