Goedenmiddag allen;
Ik heb de HD tri glide -voor 2012 model zie: site HD USA- in het echt gezien in de showroom van de dealer in Erfurt –Thuringen / Duitsland (Jaja, dat is ex-DDR gebied). Ze hebben in de showroom een zwarte versie staan met lichtere bies op de schermen. Die dealer heeft met succes een aantal door de Duitse typegoedkeuring heen gekregen (-> Pin me er niet op vast; ik meen dat de medewerkers daar het over 26 exemplaren hadden). Ze maken via hun website echter geen ruchtbaarheid aan dit feit, wellicht omdat de Duitse dealerorganisatie dat niet toestaat.
De bike mag in Duitsland met autorijbewijs worden bereden; hoe de overheid in Nederland en België hier mee omgaat, weet ik niet. Maarrrr…..
Omdat Duitsland een EU-land is en in dat EU-land kennelijk typegoedkeuring is afgegeven, zou de HD tri glide hierdoor ook voor de Nederlandse markt te importeren moeten zijn! (…)
We kwamen vorige week dinsdag binnenlopen bij die dealer, waar we toevallig langsreden. Bij binnenkomst kon ik merken dat het personeel eerst een beetje de kat uit de boom keek, maar ze waren –bij ons tenminste- snel ontdooid J.
Volgens zeggen van de medewerkers heeft het nogal wat moeite gekost de typegoedkeuring voor hun tri glides rond te krijgen, maar het is ze gelukt!
Ik ben echter niet zo onbeleefd geweest te vragen HOE ze dat voor elkaar hebben gekregen;
Geïnteresseerde lezers van de prikpagina (HDdealer of klant) moeten maar contact zoeken met deze dealer en e.e.a. met hen doorspreken ->Uiteraard ook omdat je dan de informatie uit eerste hand krijgt en er dus geen ‘ruis in de communicatie’ hoeft te ontstaan.
Ze hebben nu 1 tri glide in de (niet erg grote) showroom staan. Hoeveel ze tot op heden hebben verkocht weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat er liefhebbers zijn die er 1 willen hebben;
Je zult –bijv.- maar lichamelijke problemen hebben en je motorhobby moeten opgeven terwijl je met de tri glide weer met een brede grijns over het asfalt zou ronken!
Wat de HD-importeur voor BeNeLux met het bestaan van de HD-tri glide heeft gedaan en wat voor moeite ze wel of niet heeft ontplooid om de tri glide officieel naar Europa te krijgen weet ik niet.
Misschien dat de HD-dealers onder de prikkers van de prikpagina daar antwoord op kunnen c.q. willen geven?
Adresgegevens Erfurt:
Website: Dealer Erfurt
Email: info@harley-davidson-erfurt.de
Adres: Binderslebener Landstr. 93 99092 Erfurt (= achter de lokale Mercedes-dealer gesitueerd)
Telefoon met landnetnummer: (0049) 361 2 22 78 02.
Openingstijden: Maandag tot Vrijdag: 9.00 - 18.00 uur en Zaterdag: 10.00 - 14.00 uur.
Zodoende: Voor wie het interesseert, doe je voordeel hier mee!
Suc6 & greetz; Miss.