ben op zoek naar middel om roest uit ee'n tank te krijgen en een coating erin te krijgen,
ik weet dat er hier al iets over geschreven is maar ik vind het niet terug.
Hallo,
Zie www.matthys.net Deze firma zit in Vichte en hebben de producten en advies voor het coaten van benzinetanks. Ik deed dit reeds voor een Willys en Dodge met succes. Eerst wel met kiezelsteentjes uitschuren, hoge druk en dan uit laten drogen en erna de coating. Een hele karwei maar lonend.
Succes !!!!
mvg
Philippe
uitschuuren met kiezelstenen ? waarom niet met zoutzuur , beitsremmer , water en emulgator ?
brand brand en dan ook echt brand schoon . twee compenenten epoxi hars er in en draaien maar , in de overloop pijpjes even een stuk draad en dat regelmatig bewegen zodat het los blijft , dan blijft het pijpje open .
henk het enige wat echt werk is zoutzuur of accuzuur wel mengen met water dat doet namelijk de hele roest verdwijnen , knikkers of kiezels er in of wat dan ook zorg aleen maar dat het een beetje los komt .
na het gebruik van zuur goed spoelen met water , heeeeel goed spoelen met water .
een beitsremmer heb je niet echt nodig maar je moet er dan wel ff bij blijven . niet een week laten staan of zo .
als het goed is en je hebt 30% zuur en 70% water is het na een uurtje schoon .
inderdaad…….
goed spul , eerst handje parkers erin en schudden met die………tank.
spoelen spoelen en dan spoelen…..
daarna goed de bijsluiter lezen……en inderdaad niet vergeten de openingen open te houden met iets ronds….( trek je er later uit , als het hard is )
de tank op het eind zo hangen dat het evt overvloedige spul hard wordt in uiteinde van je tank..( als nieuw ) aan de binenkant dan….
grtzzzzzzz
de epoxy gebruik ik al jaren maar later de draaden er uit trekken kan je vergeten dat moet je doen voor het helemaal hard is anders krijg je ze er nooit meer uit .
Verder is het zeker goed spul van poly alles wat nog los ligt in je tank wordt gesealt en vast gezet , wel de 2 componenten gebruiken alle andere 1 componenten sealers komen op den duur los an dan heb je nog meer problemen .
inderdaad,de roest verwijderen wil wel met zoutzuur of rvs beits,het nadeel is eigenlijk dat na die tijd de tank altijd weer gaat roesten en dat het zo verrekte agressief spul is,wat je niet op je handen of in je ogen moet krijgen.wat mij dus al een keer gebeurt is,niet echt prettig kan ik je vertellen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?