winterslaap

  • R.J

    gisteren mijn dikke brommer op zijn krik gezet voor zijn winterslaap,

    druppellader eraan en hij staat 2meter van de radiator, 20° in zijn slaaphut.

    nu vroeg ik mij af of ik de carb laat leegdraaien of gewoon vollaat

    gr. RJ

  • Fatboy cvo

    op een krik, 20c en carburateur aftappen? Als ik dat doe wordt mijn vrouw jaloers……

  • Konijn

    2 graden is genoeg hoor. Lekker volhouden die carb. Dat verhaal over dat de benzine slecht wordt klopt al jaren niet meer. (bij mij althans) Mijn grasmaaier staat zo'n 5 maanden stil en de eerste keer geef ik hem een schop en hij loopt. Mijn motor net zo, alleen krijgt die een aai. En waarom op de krik? bang voor platte lagers? Hij staat bij de HD boer ook op zijn wieltjes voor soms weetikniethoelang en daar doen ze echt geen nwe lagers erin als jij hem ophaald.

  • sjors

    nee Konijn ,…opkrikken was ooit bedoeld om hobbelende bandjes te voorkomen , nadat ie voor langere

    periode gestald had gestaan.

    maar volgens mij is dat heden-ten-dage ook onzin …..

    ( net zoals olie-verversen en toevoegingen in benzine , en weet-ik-wat-voor-onzin gedurende die winterstalling ) :D

  • sjors

    ….wat je natuurlijk wél moet doen , zijn watjes om je lampjes wikkelen , en een likkie nivea op je ventieltjes aanbrengen

    ….dan kunnen ze 's nachts wat beter tegen gure bibber-kou hè …. :D

  • rulez

    na de winter ff je carb leeg laten lopen in een schoon glazen potje, dat terug in detank kiepen en ff met je motor wiebelen, daarna benzinekraan opendraaien, carb vol laten lopen, starten en rijden.

    wbt wielen, je zou de banden ff kunnen ronddraien.

    PS hang je wielen van de grond? dan zijn je veren/schokbrekers opgerekt….wellicht banden enigzins ondersteunen dat ze niet geheel zweven….

    welke hoes hang je erover? zelf heb ik wat dunnen gordijnen of dekbedovertrekken, die luchten goed door en houden voldoende stof tegen.

    op de tank en spatborden heb ik een handdoek liggen, mocht er iets op vallen dan heb ik niet direct lakschade.

    bandjes paar tiende bar meer, accu om de 2-3 weken een week aan de druppellader afhankelijk hoeveel accus ik heb staan.

  • Wawan Mangku

    Al die ideeen waren allemaal goed bedoeld . Ik rijd op een Harley al sinds 1962 (22 jaar oud) . Toen woonde nog in Indonesie. In 1970 (30 jr.) ging ik naar Amsterdam -Holland . In jaar 1985 kreeg ik weerde neiging om weer op een Harley te gaan rijden.

    Tot heden ( 71 jr.) rijd ik nog steeds op een Harley. Met andre woorden tot heden heb ik 25 jaar Winters meegemaakt . Als je weet van te voren dat je niet rijd in Winter maanden , dan haalde ik de accu eruit . Met voorjaars als je van plan om weer te gaan rijden , dan zet je de accu weer op ( wel eerst de spanning meten, als het moet bij opladen). De ene jaar die start in een keer en bij de andere jaren soms 2 of 3 keer starten . Maar hij start en loop wel . Dat was mijn ervaring .

  • sjors

    geen hoezen gebruiken als ie binnen staat ( en zeker geen laken oid )

    omdat ‘s avonds de temperatuur daalt en ’s morgens weer stijgt terwijl de motor nog koeler tov de buitentemperatuur is, vormt er zich condens op je brommert . ( etmaal na etmaal )

    ….wat dat uitricht op al dat super-klote-prutskwaliteit bagger-chroom van HD laat zich raden :(

  • R.J

    toffe reacties, als hoes gebruik ik een canvas van een ex tuinparasol

    luchtig en stofvrij.

    de hd lift dient ook een stuk om eventuele slechte karakters het wat lastiger

    te maken, kettingen rond lift en kader,ketting door de velgen en schijfremslot met toeter erop.

    als ze hem willen jatten doen ze het toch maar zo is het iets moeilijker.

    en mijn carb laat ik dus vol.

  • R.J

    O ja en hij heeft van de Sint een dynojetkit gekregen,

    en nieuwe spannertjes op zijn twincams,

    47000km en voor meer dan de helft ingesleten.

    vooral de achterste zag er slecht uit, en nu wachten op de lente….