bobine

• henk

Hallo,ik heb een vraagje in verband met eventuele ombouw van injectie naar carburateur. is een bobine van een injectie evo te gebruiken met een met ontstekingsmodule van een carburateur uitvoering.dit omdat de weerstand van de injectie bobine lager is. groeten henk

• Peets HD

welk bouwjaar ga je ombouwen ? wat voor ontsteking ga je gebruiken ? bij oude injecties kan je de zelfde onsteking en bobine gebruiken , is het een nieuwere type dan moet je naar altman en dar kan ook standaard bobine op .

Waarom bouw je hem om naar carb ? toch niet dat je denkt dikkere klappen te krijgen he ?of dat gelul meer .

• henk

het gaat om een roadking evo uit 1997 met mm injectie met ongeveer 100.000 op de klok de laatste tijd heb ik steeds vaker van die rare fratsen zoals dat het gas blijft hangen of slecht starten,laag stationair lopen of niet stationair willen lopen ,het rare is er is gewoon geen pijl op te trekken. want als je denkt het zal wel kut wezen loopt i weer as een tiet.

• henk

o ja dit was ik vergeten ik wil zoveel mogelijk standaard harley onderdelen gebruiken maar dan tweede hands met een onstekingsmodule van een carb.fiets van 96 met een voes en c.v. carburateur en standaard luchtfilter

• Peets HD

de eerste injecties waren niet van die goede dingen magneti marelli kan je er beter afslopen .

je kan de bobine gebruiken die er nu op zit .

• henk

Ok bedankt,dan heb ik geen andere bobine nodig,kan ik die van mijn lijstje strepen van de spullen die ik nodig heb. groeten Henk

• johnl

Hoy henk, ik herken jouw probleem.

De stekker van jouw stationair motor maakt slecht contact.

Die motor zit rechts naast je inlaat ,achter je luchtfilter.

Als je stekker weer goed contact maakt moet je wel even de stationair motor helemaal terug duwen en opnieuw (laten) afstellen.

Je kan ook gewoon de stekker los laten en de stationair motor helemaal terug duwen,dan maakt hij wel weinig toeren bij koude motor maar het heeft geen invloed op de injectie.(je krijgt geen fout melding omdat de computer dat niet registreerd)