Schijfrem op springervoorvork

• RAV

Ik ga mijn telescoop voorvork vervangen voor een springervoorvork.

Voor zo'n voorvork heb ik een remklauw nodig die met een schertsplaat op de vooras gemonteerd wordt en met een scharnierende as aan de voorvork zelf vast zit.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor een bepaald merk, type remklauw ? (wanneer je ook een leverancier + prijs weet is dat natuurlijk mooi mee genomen)

Alvast bedankt.

• wiebe

ik heb zelf wat in mekaar gebakken van een plaat rvs en een 2de hands japanse klauw er op gezet .ik moest wel andere handels kopen omdat de verhoudingen van 2 klauwen naar 1 gegaan was

en dan kon ik niet hard genoeg remmen

dus een setje 2de hands kleine zuiger handels gekocht (voor 1 klauw dus) al met al 100 a 150 euro.totaal

er zijn ook diverse setjes kant en klaar te koop die goed werken ,let er wel op dat je dan een kleine zuiger handel op je rem zet (of je moet al 1 rem klauw op je motor hebben dan lukt het wel met de originele handel.

kijk maar eens bij motorcycle store house of zo daar staan ze compleet te koop

ik hoop dat je wat aan dit verhaal heb

succes

gr wiebe

• RAV

knap werk om dat zelf in elkaar te bakken.

ik ben toch meer opzoek naar een complete set. origineel heb ik 1 remklauw op de voorvork. dus de handel zou ik dan in principe kunnen behouden.

• wiebe

die handel zou ik dan zeker van je zelf behouden (als t niet goed genoeg werkt kan je t altijd nog aanpassen)

ik heb bij een vriendin ook een heel gekocht setje gebruikt op haar retro springer springer (daar zit de rem aan de linker kant)een kleine schijf met een heel klein calipertje dat werkt op zich niet verkeerd

aleen door t kleine remblokje slijt t natuurlijk wel wat sneller dan een groter remblok dus zij moet iets eerder de remblokjes vervangen

dat was een setje bij mcstorehouse die bij de retro springers staat

gr wiebe

• wiebe

hier een foto van t kleine compleet gekochte setje

http://members.ziggo.nl/piek/members/membercar.JPG

• Peets HD

Gei…….leuke remcaliper (:D

• RAV

Mooi setje ! ik zal eens even op de mcstorehouse site gaan snuffelen.

thx