ombouw mogelijkheden remmen

• electra glide ultra classic 1550 2004

goedendag allen,

nu het weer iets minder wordt en de winter er aan gaat komen beginnen de ideeen om de motor in de winter periode aan te passen weer te komen.

op dit moment zit eraan te denken om de voorremmen van mijn FLHTCUI van 2004 aan te passen.

het idee is om de Brembo remmen, (schijven,hoofdremcylinder, remleiding en de remklauwen) van een 2008 of later flh te gaan monteren.

op internet is over een dergelijke conversie op de engelstalige forums redelijk wat te vinden.

wat mij niet geheel duidelijk is ofdat deze onderdelen zonder aanpassingen te monteren zijn.

wat ik zou willen is deze onderdelen gebruikt te kopen en deze simpelweg monteren.( of vanwege een ombouw upgrade etc)

er staan een hoop brembo spullen op ebay tenslotte…

wie heeft hier ervaring mee en gaat dit werken of is dit te simpel gedacht?8-)

• Toine

Past gewoon, wel moet je als je je originele rempomp wil behouden het hele systeem heel goed doorspoelen met DOT 5 remvloeistof, omdat in de Brembos DOT 4 als standaard wordt gebruikt en die reageren op elkaar.

(ik heb deze combi, inclusief de Brembo schijven op een FXDX voorvork gemonteerd, waarbij wel de schroefgaten van de remschijven uitgekotterd moeten worden, omdat anders de koppen van de bouten tegen de voorvork aanlopen). Dit zal bij de touring modellen niet nodig zijn, denk ik, omdat daarbij de vork breder is.

Ik heb eventueel nog een komplete set liggen (klauwen, schijven, rempomp en passende koppelingshandle Als je tenminste op Dot 4 wil overstappen).

Succes verzekerd!

Hoi Toine,

een komplete set lijkt mij prima.

ik wil namelijk ook de remleidingen vervangen vanwegen de hogere werkdruk van de brembos..

en dan gebruik ik geen een deel waar ooit dot 4 ingezeten heeft.

het voor en achterrem systeem is gescheiden van elkaar dus dan kan er toch prima dot 4 in de achterrem en dot 5 in de voorrem?

als je wilt stuur me dan een pm bericht met wat je in de aanbieding hebt en de prijs

mvg,

• Toine

En hoe verstuur ik zo'n pm bericht?

Toine Schreef:

——————————————————-

> En hoe verstuur ik zo'n pm bericht?

doe maar naar hdelectra@xs4all.nl

pm functie kennen ze hier niet kennelijk….

mvg,

• Peets HD

volgens mij wel ik krijg pm genoeg , vraag me niet hoe het werkt maar het schijnt te lukken ,

• Ultra

remt die 2004 zo beroerd van? die enkelzuigertjes bij mijn fiets doen hum werk meer dan naar behoren. heb zelf wel plannen voor 4-zuiger (j-brake, wilwood, pro-one) maar is er tot op heden nog niet van gekomen. wellicht dat je euri beter kan steken in je andere puntje, je fiets goed laten afstellen bij Vosselman of vergelijkbaar. Greets & happy miles. Ultra

• Dombo

PM kan ook wel maar dan moet je eerst een account aanmaken op deze prikpagina.

• Ben

Ik heb op mijn Heritage twee 13" remschijven gemonteerd met 2x een Tokico 6 zuiger remklauw van een japanner en een 9/16 rempomp van een Harley Roadking, de schets platen zijn eenvoudig te maken van 10 mm dik aluminium.

Het remsysteem is zeer goed doceerbaar en remt bij zonder goed.