Download: 100 % biker: Tijdschrift (engelstalig)

• MissTaken

Goedenmorgen allen;

Als je zin hebt in wat Engelstalig leesvoer, dan staat er in nieuwsgroepen het Britse (en dus Engelstalig) tijdschrift ‘100 % biker’ klaar voor download: Binsearch.info - 100% biker

Het gaat hier om de september-uitgave, net als bij ‘Big Twin’ schrijven ze niet uitsluitend over HD-bikes -ook andere merken komen aan bod.

1:Klik op de webpagina van Binsearch.info eerst op de button ‘inverse’ en daarna op ‘create nzb’.

2: Vervolgens sla je het aangemaakte nzb-bestand op in je computer; dit nzb-bestand kun je inladen in je nieuwsgroependownloader (zie hieronder).

Als je nog niet goed overweg kan met nieuwsgroepen, lees dan de volgende site even rustig door: Binaries4all.nl beginners

Op deze website krijg je ook een goede uitleg over een aantal programma's waarmee je uit nieuwsgroepen kunt downloaden, zoals

bijvoorbeeld ‘SABnzbd’: binaries4all over SABnzbd

een alternatief is bijvoorbeeld ‘Grabit’: Binaries4all over Grabit

Voor serveradressen van je provider kijk je hier: Binaries4all over serveradressen

Tenslotte:

Voor je het gedownloade bestand van dat tijdschrift opent, altijd eerst even je virusscanner er over laten lopen (maar da's een open deur he? ;))

Veel leesplezier en fijn weekend!

Greetz Miss.

• flhs88

ik heb je vroeger al eens lastig gevallen met vragen over bitjes en torrentjes, maar kan ik dat bestand ook met frostwire downloaden?

• FIXXER

Wat een gedoe zeg, ik loop wel even naar mijn plaatselijke sigarenboer.

Koop ik hem daar. Kan ik hem lezen waar ik wil.

Of ben ik nu al te ouderwets ???

• Peets HD

yep ……..net zo ouderwets als mij denk ik .

• MissTaken

Goedenmiddag FIXXER & PeetsHD;

Een paar jaar geleden gaf ik al aan dat ik hier informatie aandraag.

OF je hier iets mee wil doen, is je eigen vrije keuze.

De reden DAT ik het aandraag is, dat niet elke winkel die tijdschriften verkoopt dermate goed gesorteerd is dat zij veel motorbladen op het schap hebben staan.

Als het te koop is; helemaal goed!: Lekker leesvoer kopen (als je wilt).

Indien niet te koop; geeft internet soms goede kansen alsnog iets leuks te vinden. -> Waarvan akte….

Greetz Miss.

• MissTaken

Goedenmiddag heinflhs1988;

Er zijn meerdere manieren om te downloaden, bijgaand 2 voorbeelden:

1: Via Bittorrent-clients: Mensen die hier gebruik van maken hebben met zijn allen

‘puzzelstukjes’ van een bestand die onderling onder geinteresseerden worden verspreid.

Als je alle puzzelstukjes bij elkaar hebt verzameld door te downloaden, is het bestand wat je wilt hebben compleet en

kun je deze gebruiken zoals de bedoeling is. Maar: Met downloaden via Bittorrent-clients loop je als gebruiker meer risico beschuldigd te worden van het illegaal verspreiden van auteursrechterlijk materiaal en kun je sneller een aanklacht van bijv. stichting Brein aan je broek krijgen.

2: Via nieuwsgroepen: Mensen die hier gebruik van maken plaatsen puzzelstukjes op een soort online prikbord (lees: een nieuwsgroepenserver).

Van dat prikbord kunnen belangstellenden deze puzzelstukjes downloaden en op de eigen PC aan elkaar plakken.

De Nederlandse wet geeft (niet met zoveel woorden) aan dat je het zelf hebt gevonden op internet en zolang je het voor eigen gebruik aanwendt je de bestanden (muziek, literatuur, films) mag gebruiken. Let op; dit geldt niet voor gekopieerde software! Om deze reden gebruik ik zelf het liefst nieuwsgroepen om uit te downloaden. Het heeft ook een nadeel: Postings in nieuwsgroepen zijn slechts tijdelijk beschikbaar.

Met een betaalde servertoegang kun je bestanden postings die ouder zijn dan (pak ‘em beet) 3 weken nog wel downloaden, maar ook dat heeft eens een einde:

De nieuwsgroepenservers worden na verloop van tijd (1, 2 –soms 2,5 jaar) opgeschoond; de oudste bestanden op zo’n server worden er vanaf geknikkerd om nieuwe bestanden weer een plekje te kunnen geven.

Kun je hier mee verder?

Kijk anders nog ff op de site van binaries4all die ik in mijn bericht genoemd had.

Greetz Miss.

• Ultra

miss, je inspanningen worden in ieder geval door mij ten zeerste gewaardeerd(tu) en daarbij als er nou nog iets normaals in print in het schap stond. het enige nederlandse ben ik al 2 jr geleden gestopt met kopen. geld besteed ik liever aan me HD. greetz & happy miles. Ultra

• Peets HD

alloha het is niet zo dat ik het niet waardeer , het is best grappig wat ze zo nu en dan doet , aleen ik heb geen verstand van bits bijts en al die andere dingen , ik heb er ook geen zin in om me daar mee bezig te houden , direct-link is al goed genoeg om mee te werken , verdome ik heb straks nog een muis arm in plaats van vette klauwen B)-