Benzine aansluiting TwinCam 1450 uit 2003

  • Hans

    Beste mensen,

    Ik ben een kakelvers Harley bezitter en technisch dus nogal een nitwit.

    Mijn HD heeft een klein probleempje, waardoor ik op mijn alleer eerste rit al langs de kant ben komen te staan zonder benzine..;-(

    De benzinemeter in de linker tankdop werkt niet naar behoren.

    Als de motor uitgeschakelt staat wijst de naald netjes 0 aan.

    Wanneer ik het systeem inschakel en van het alarm af haal dan gaat het lampje branden en springt de naald na het starten van de motor naar rechts.

    Als ik de tank heb vol gegooid staat de naald helemaal rechts maar hij zakt niet verder dan 1/3 (hij blijft dus aangeven dat de tank 2/3 vol is) ook het waarschuwingslampje gaat niet branden als de tank bijna leeg is.

    Iemand een idee??

    Verder heb ik ook nog een vraag over het alarm.

    Mijn motor is uitgerust met een ingebouwd HD alarm met de bijbehorende afstandsbediening (de key fob)

    Als ik het alarm inschakel (key fob lang indrukken) dan lichten de knippers gelijktijdig een aantal keer op maar ik hoor geen acoustisch signaal.

    Kan het zijn dat de sirene ontbreekt??

    Er zullen nog wel meer vragen ontstaan maar deze zijn nu “HOT”

    Binnenkort ook maar even een goed werkplaatshandboek aanschaffen. Iemand toevallig een tip?

  • Konijn

    Tenzij hij ineens voor je deur stond, zou ik eerst teruggaan naar waar hij vandaan komt. Je zal er goed voor betaald hebben dus mag je verwachten dat alles werkt. Succes want ik kan je verder niet helpen helaas.

  • Tom

    Waarschijnlijk benzinevlotter in tank stuk.

    Na inschakeling alarm gaan de lampjes eerst knipperen.

    Na x seconden een acoustisch signaal.

    Gewoon het harley onderhoudsboek kopen (wit)

    of cursus volgen bij Barselaar (staat in de Big Twin)

  • Fatboy cvo

    Volgens mij was een geluidssignaal voor je alarm een optie. Standaard knipperen alleen de knipperlichten.

    Benzinevlotter verwijderen en controleren op een goede werking. Als je ff op dit prikbord kijkt komt je ook nog iets tegen

    hoe je de vlotter moet verwijderen. Dit is onlangs aan de orde gekomen.

    succes

  • Hans

    Iedereen bedankt voor zijn input. Ik ben inmiddels al weer een heel stuk verder ingelezen in HD en met name TwinCam en heb de alarmmodule gekocht en geplaatst. De benzinemeter is gerepareerd door de vlotterstang ietsje om te buigen, waardoor hij niet meer tegen te tankwand aan loopt en ik heb gelijk preventief de CamTensionerkit vervangen door de upgradekit met hydrolische spanners en verbeterde oliepomp. Om de vervanging te vergemakkelijken heb ik de stoterstangen vervangen door verstelbare (hierdoor hoefde de tank en de kleppendeksels er niet af). De oude, veerbelaste spanners waren overigens na ruim 50.000 km nauwelijks ingesleten.

  • rulez

    hans,

    als ik het goed lees ben je binnen 1,5 maand van een harley nitwit naar een thuissleutelaar geklommen, goed gedaan, zo leer je je bike echt kennen.

    veel sleutelplezier nog voor deze winter……en naar fotos zijn we altijd wel benieuwd :-)

    greetz van een 1986 evo rijder, dus weinig verstand van modern spul.

    rulez

  • Hans

    Thanks, ik kan het nou eenmaal niet hebben als ik iets niet weet……….

  • Hans

    Ha ha, inmiddels weet ik al een heleboel meer en wordt al een redelijke Harley sleutelaar (mede dankzij dit forum)

    De vlotter liep aan tegen de binnenkant van de tank. Stangetje iets verbogen en klaar…..

  • Ed

    Goedendag;

    Ik heb sinds kort een Fat-Boy uit 2001.

    Nu wil ik hier een benzine meter inbouwen, is dat veel werk of kan ik beter een nieuwere tank aanschaffen met vlotter.

    (Deze is moeilijk te vinden trouwens)

  • Ed

    Goedendag;

    Ik heb sinds kort een Fat-Boy uit 2001.

    Nu wil ik hier een benzine meter inbouwen, is dat veel werk of kan ik beter een nieuwere tank aanschaffen met vlotter.

    (Deze is moeilijk te vinden trouwens)

    Gr. Ed