lengte binnenbus achterwiel dyna97

• peer

Hallo,

Is er iemand die me kan vertellen hoe lang de binnenbus is die in het achterwiel van een dyna zit?

Ik heb het hier over die bus tussen de lagers.

Dank U

• Konijn

Volgens mij heb je daar verschillende maten voor. Heeft te maken met de afstand en soort lagers. Die moeten tegen de bus aankomen en dan mag er geen speling meer op het wiel zitten. Bus te lang, dan hou je speling, bus te kort dan klem je de lagers vast. Kwestie van uitproberen.

• Peets HD

passen en meten . precies wat nijn zegt .

• peer

Jammer ,dat passen en meten wil ik overslaan eigenlijk.

Is er dan geen standaard maat waar je aan de hand daarvan kunt uitklokken?

• Peets HD

nee want een halfe milimeter is al te veel verscheel , gewoon as in de bankschroef 1 lager met seal monteren en het andere lager open houden , wiel over de as met het losse lager zonder seal naar boven , dan kan je ongeveer meten wat je nodig hebt , zorg wel dat het onderste lager draagd op een specer anders gaat het mis , elke keer als je de binnen pijp heb aangepast door af te draaien even de moer er op en de boel aan draaien zo kan je voelen of er speling in zit of dat het wiel te zwaar draait , je kan de boel uitsimmen als hij te zwaar draait maar daar ben ik niet zo voor vanwegen dat je met de as er in duwen de sim kan raken en beschadigen , dit is de manier die ik toepast al jaren en het gaat al jaren goed .zorg er ook voor dat je het afdraaid en niet afzagen , mischien zijn er prikkers die het op een andere manier doen ,wacht verdere reacties maar even af . lukt het je niet breng het wiel dan even of bij je locale shoppie .

• k-streetfighter

hoihoi

netzoals peet zei in een ander onderwerp

is dit zo een typisch geval van“er is wel meer mis met hd”

makes live exciting toch

mvg klaas

• peer

Er is nix mis met deze harley hoor.

Ben gewoon een beetje aan het customizen.

Bedankt voor de tips Peet.

• k-streetfighter

haha dat bedoel ik ook niet, maar bv bij japanners past t altyd betrefende t onderwerp en bij hd moet je 9 vd 10 x zeg maar de vul/tussen bussen veranderen om de speling op te heffen

mvg klaas

• peer

O zo!

japanners gebruiken ook geen konische lagers toch? werkt toch iets makkelijker.

• Peets HD

nee helaas met rechte lagers werkt het net zo , een kogel lager monteren met te weinig axiale speling dus ook de binnen bus te strak zo maar te zeggen worden de lagers contenu verkeerd belast , dus loopt de boel ook in elkaar , of je moet je as los laten zitten maar dat is ook geen optie .