Softail frame Heritage/Custom

  • Ilja Jonker

    Hallo

    Op dit moment heb ik mijn Heritage te koop staan omdat ik weer eens wat anders wil.

    Mijn voorkeur gaat dan uit naar een Softail standaard/custom.

    Ik loop nu ook met de gedachte te spelen om de boel gewoon die richting op te verbouwen aangezien ik nu ook weet hoe de staat van de fiets is.

    De motor die ik heb is een Heritage uit '97.

    Ik hoor nu twee verhalen over het softail frame uit die periode.

    Ze zijn allemaal gelijk en dat bij het softail custom frame het balhoofd 3 graden onderuit staat tov het normale frame.

    Wie kan hier uitsluitsel over geven?

    Alvast bedankt voor de moeite!

    Groetjes Ilja

  • USA John

    ik zou je eigen fiets gewoon verbouwen,dat van het balhoofd weet ik niet maar het lijkt me lariekoek,volgens mij zijn ze allemaal gelijk…

    mocht je je vork meer onderuit willen hebben kun je natuurlijk altijd balhoofdplaten of een complete voorvork onder een hoek kopen….

  • Wawan Mangku

    John heeft 110 % gelijk .

  • mzzl

    of………………….koop de mijne!

    een plaatje om te zien.

    mzzl en groetjes

  • Ilja

    Hoi

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik heb zelf ook niks over een andere balhoofd hoek terug kunnen vinden .

    Kwam het wel tegen bij een bepaalde dyna uitvoering.

    Zelf heb ik ook een dyna fxd gehad en daarvoor heb ik toen bij L&L bredere balhooftplaten laten maken onder een hoek van 3 graden.

    Voorlopig laat ik de fiets nog even te koop staan en als die niet naar waarde verkocht wordt dan ga ik er met der tijd lekker mee aan de gang.

    Het zal geen hele heftige verbouwing worden.

    Alleen dan een andere voorvoork al la softail custom met een 21" wiel en spadbord en forwardcontrols.

    En achter wil ik de nummerplaat naar de zijkant hebben en een achterspadbord zoals op de nieuwe softail zit.

    Tja en de kleur van de fiets blijft zwart chrome.

    Mocht het me zo toch erg goed bevallen en ik nog meer verbouw zin hebben dan komt er nog een 5 gallon tank bij en andere pijpen en van die grof gespaakte wielen.

    Groetjes Ilja