overcharge

• jaapie

Hoi mannen, mijn maten en ik doen wel eens voor de jen tegen elkaar sprinten. Nou is het al een paar keer gebeurd dat als ik volvermogen doortrek, zeg maar het rooie gebied in, de motor uitvalt, duidelijk een electriesche storing want geen lampje brand meer. Als ik dan het contactslot een keer terug en weer open zet is alles weer in orde en de motor loopt weer als vanouds.

Mijn monteur zegt dat hij op dat moment overcharged zeg maar teveel laad en dat de regelateur niet aan kan, kan dit kloppen?, zelf zit ik meer te denken aan een hoofdzekering od.

Get gaat om een softail uit 93. Aub geen bettuteldende opmerkingen over het “misbruiken” van mijn harley, het komt maar jheel af en toe voor dat we een sprintje trekken.

Groet Jaap

• patrick883

heb ik ook 1 keer meegemaakt met mijn sportster toen ik m net had, schrok me dood.

dacht dat er een soort van toerenbegrenzer op zat. is me later nooit weer gebeurd, maar nog wel sprintjes trekken

• marcel

onzin

• jaapie

Marcel, verklaar u nader.

Mijn fiets stopt als ik hem het rood gebied in jaag, en als ik 1 keer het contactslot uit en weer aan zet is alles opgelost, weet u een oplossing??

• wyb

koop een shoveltje

nooit geen electronica problemen meer

• fxdrider

dyna dualfire ontsteking erin zetten,zit n.l geen toerenbegrenzer op

meteen een andere nokkenas erbij en dan kun je pas sprintjes trekken

• jaapie

Beste fxdriver, er zit een Screamin Eagle SE-57 nokkenas in, en ik ook een bluestreake ontseking (puntjes) dus hier zal het probleem niet liggen.

• Fatboy cvo

Hoe oud is je accu?

• marcel

heb je een automatische zekering ?

nader verklaren? je spanningsregelaar houdt de spanning onder een bepaalde waarde, doet hij dat niet is hij stuk.

“overcharge” zou dus betekenen dat hij stuk is, kwestie van meten , maar dan nog waarom zou je motor dan uitvallen ?

• Peets HD

er staan hier al alle antwoorden geloof ik en er is maar 1 goeie , onzin dus ……..als je regelaar te veel door laat is je regelaar gewoon stuk , bij vele toeren blijft de regelaar het gewoon afregelen naar de juiste spanning .