kleppen, tuimelaars twin cam 2003

• Jan

Beste mensen,

Mijn motor maakt al een tijdje een vreemd rammelend tikkend geluid bij hogere toeren: Zo tussen de 80 en 110 km per uur in zijn 5e versnelling. Het lijkt alsof de tuimelaars het niet bij kunnen houden. Je zou zeggen dat de kleppen gesteld moeten worden, maar dat kan niet. Als ik rijd met iemand achterop lijkt het nog beter te horen. Zonder ruit hoor ik het ook boven het windgeruis uit. Stationair draait alles normaal, het lijkt alleen bij belasting te zijn.

Heb het in de garantieperiode al eens bij de dealer aangegeven, maar die zegt dat alles normaal is. Toch worden de bijgeluiden erger. Volgens de dealer zijn de nokkenaskettingspanners niet versleten. Zijn bij 35000 gecontroleerd. Staat nu 40000 op de klok.

Heeft iemand een idee, of herken je het geluid en hoef ik me inderdaad nergens zorgen over te maken?

Mvg Jan

• Peets HD

ga is 98 tanken en prober het dan nog is ………dat brengt meer duidelijkheid .

gr peet .

• dynaglide

Kan dat dan geen kwaad om eens in de zoveel tijd 98 te tanken. Ik tank altijd 95 maar anders ga ik ook eens 98 taneken als dat beter is. Heb zelf een dyna van 2003.

Bij mij hoor je de vlindertjes van de Kuryakin luchtfilter.

Gr Dyna

• Jan

Heb ik al geprobeerd. Maakt geen enkel verschil

Jan

• Ultra

begrijp ‘t niet helemaal jan. in je eerste zin heb je het over ’bij hogere toeren' om te vervolgen bij 80 - 110 in z'n 5. volgens mij kan je dan niet meer da 2500 toeren draaien. ken 't getik ook wel, je hoort je blok nu eenmaal beter met batwing / hoge ruit. met het huidige ruitje wat ik er op heb hoor boven de 100 alleen nog wind. als het geluid daarbovenuit komt moet het wel heel hard klinken. suc6 & greetz Ultra

• Peets HD

in dat geval is het geen pingelen , ik kan het hier niet vandaan horen ik zou zeggen rij even langs een shoppie en vraag even of het extreem is ? welk soort olie gebruik je , by the way ?

• Jan

Ik gebruik nu de normale 20-50 van HD. Door de dealer gebruikt bij de laatste beurt. Daarvoor zat er de volsyntheet van Screaming eagle in.

• Peets HD

oke dat is ook een betere keus . ik heb het ook niet op die fulsyntheet dat geeft wat meer blok geluid .

nee sorry ik zal het ff moeten horen .

• Jan

Hallo Peet,

Is verstelbare stoterstangen een optie om de klepbediening stiller te krijgen? De herrie komt uit de koppen, die ik hoor tussen 80 en 110 km

Groeten Jan

• Peets HD

verstelbare stoters zouden kunnen helpen maar het haald niet het probleem weg , het enige wat je met de stoters doet is er voor zorgen dat de unit minder hoef te vullen . het probleem blijft dus , is het olie druk ? zijn het je tuimelaars ?

is het je nokas lager ? ik ben er voor om eerst het probleem te constateren .