krukas sensor

• john

Hallo,

Ook ik heb problemen gehad met deze inmiddels beruchte sensor. Ik bezit een Fatboy uit 2003.

Mijn motor wilde maar niet regelmatig op twee cilinders lopen en na lang speurwerk kwamen wij er achter dat de krukas censor niet echt kapot was maar een storing veroorzaakte die niet werd opgemerkt door het motor management systeem.

Symptomen waren slecht lopen, soms op twee dan weer op een cilinder, niet stationair willen lopen (alleen met choke), enz. Wij dachten eerst dat de bougies kapot waren dus vervangen, toen de bobine vervangen maar dit bleek het ook niet te zijn. De achterste cilinder bleef koud. Ook tijdens het checken van de bougies zagen wij al snel dat de vonk erg onregelmatig was (wat er dus op duidde dat iets niet goed was met de ontsteking). Bleek allemaal te komen door de censor. Inmiddels loopt de Fatboy weer op twee poten. Das goed nieuws want nu hoeft de baas dit niet meer.

Succes.

John

• hddicky

Bij mijn softail uit 2001 ging het motormanagement lampje branden waardoor hij wat plofte enwat olie er uit gooide

Motor stil gezet even gewacht maar wilde daarna niet meer starten gevolg accu leeg

Thuis de accu aan de lader, volgende dag weer gemonteerd en starten motor loop direct en de storing is verdwenen

Toch even uit laten lezen concl krukassensor gaaf een storing

Moet deze nu vervangen worden of niet???

Maar waar komt die olie weg dat is nog de grootste vraag

• thollanderke

hddicky

Misschien toch iets netter om zelf een topic te starten i.p.v je probleem voor te leggen in iemand anders zijn topic. (tu)

• hans

Hai, DE krukassensor geeft volgens de dealer in heteren een storing waardoor de motor spontaan afslaat tijden het rijden…..

Ze hebben deze vervangen! Echter de storing zit er nog steeds in en ze staan voor een raadsel.

In het blok zou nog een sensor zitten maar die zat z.g. te ver weg en hebben ze niet vervangen dus……

Ik weet het inmiddels ook niet meer maar breng hem niet meer naar de DEALER want die kunnen het niet zo snel vinden…….

Heb er eigenlijk niet zo veel last van.

Als ik rustig met eejn koude motor wegrij valt ie af en toe in die storing …..zet dan het contact af en wacht 1,5 minuut start dan de motor weer en voila

ne pas de problem! en soms ook wel….. rara politiepet

Ik heb een road king classic uit 1999!

vgr Hans