Dash verkeerd aangesloten?

  • Suicide

    Wijze heren,

    Het volgende: op mijn net aanschafte Softail van '95 zit ik met het volgende “probleem”

    Als ik op het dash de knop 2 standen met de klok mee draai naar “ignition” dan kan ik gewoon starten en branden de lampen ook.

    Zet ik hem een stand terug naar “lights” dan kan ik ook gewoon starten maar dan branden de lampen niet…

    Nu heb ik verschillende schema's van internet geprobeerd, maar op geen één van alle krijg ik het zoals het hoort.

    Je zou zeggen 2 draden omwisselen(????) Ik weet niet of dit ook werkelijk zo is, maar zo ja welke dan?

    (De tekst op het dash wisselen is geen optie:D)

  • Bart

    Dat is toch goed zo. Zo is dat bij mijn motor ook hoor. Stand 1 zo start ik hem altijd. En dan zet ik ik op stand 2 voor het wegrijden. Altijd met licht aan rijden!

  • Suicide

    Denk dat je mijn vraag niet goed gelezen hebt Bart,

    Bij stand 1 hoort het licht niet te branden en dat doet het wel

    Bij stand 2 hoort het licht wel te branden maar dat doet het niet

    Dus het zit net anders om, alleen krijg ik het maar niet omgedraaid..:(

  • Ultra

    suicide, je probleem is geen probleem. don't be fooled by the text on your dash. hij hoeft niet noodzakelijkerwijs op ‘ignition’ te staan om te starten, ‘lights’ volstaat. als je 't niet gelooft check je manual dan maar, bart heeft gelijk.

  • Peets HD

    wat is het probleem van het omdraaien ? je kan bij de zekeringen gewoon de witte en de groene om draaien en je bent klaar , of de draden van het contact slot wisselen als ik het zo ff uit mijn hoofd mag zeggen .

    gr peet

  • Suicide

    Ultra, ik snap wel wat jullie bedoelen maar ik kan er niet tegen als het niet werk zoals het er staat… ;)

    Dus bij “ignition” alleen starten en bij “lights” starten en licht.

  • Suicide

    Oké Peet, het contactslot heb ik dus volgens 4 verschillende schema's gewisseld alleen geen enkele gaf het goede resultaat…

    Maar de draden omwisselen bij de zekeringen zou DE oplossing moeten zijn?

  • Peets HD

    ik kan het niet zien hier vandaan maar bij het contact slot moet het werken zoniet kan je bij de zekeringen de groene en de witte draad verwisselen wit is voeding en de groene is voor het licht en de dikke rode draad is voeding voor het contact slot . Afijn dit is een oude kleuren code , mischien dat jou bouwjaar anders is dat weet ik niet zeker , dan nog is het makelijk te vinden en om te draaien ff zoeklampje er bij en je hebt zo de goede draden gevonden .

    suc6

  • Ultra

    je maakt volgen mij een denkfout suicide maar hou me te goede, ik heb geen zachtestaart. niet zoals ‘t er staat, maar jou interpretatie zoals het er staat. weet bijna zeker dat als je bij een vergelijkbare softail gaat kijken het er precies hetzelfde staat. daarbij is het gewoon niet logisch eerst je switch 2 posities te verzetten voor het starten en dan vervolgens een positie terug voor de lichten erbij, zo werkt het bij m’n ultra tenminste ook niet. denk dat je ‘lights’ moet interpreteren als zoveel: alarm- en dashbordverlichting en eventuele running lights AAN. je kan natuurlijk ook de tekst gewoon verwijderen ben je ook van je ‘probleem’ afB)- greetz Ultra

  • Suicide

    Je kunt best gelijk hebben Ultra, het is ook niet logisch eerst doordraaien ignition om vervolgens weer terug te draaien naar lights.

    Maar het is een principe kwestie B) hahaha

    Ik ga eerst kijken of de tip van Peet werkt en anders haal ik een andere dashcover. (ik heb gezien dat de tekst daar nl. wel “anders om” op staat)

    Tekst eraf halen zal ook wel een heel gedoe worden, omdat netjes voor elkaar te krijgen…