accu vol houden

• jack

hoi

best mensen zit met het volgende in de stalling is geen stroom aanwezig.

wat is nu een goede oplossing om de boel op peil te houden .

een accu er bij kopen +druppel en waar stroom is er aan zetten en dan om de maand wissel bvb of met een klem er naast zetten .

is er iemand met met een echte oplossing of ervaring een beter idee ik hoor het wel bedankt jack

• k-streetfighter

stroom in je stalling aanleggen?, of stalling zoeken met stroom

mvg klaas

• jack

wat slim heb je er nog een

• Konijn

Lang verlengsnoer.

Wat dacht je van lekker niks aan doen en ik weet niet wanneer je voor het laatst gaat rijden maar met een mooie dag ff een stukkie de weg op is ook een plan. Als je dat 2 keer doet zie ik geen probleem en je bent weer even van huis, HaHa.

• MissTaken

Hi jack:

En je accu eruit trekken en die thuis op een druppellader zetten?

grtz Miss.

• Lemmy

En de hoofdprijs gaat naar MissTaken(tu)

• rulez

wel eerst je motor stallen en dan pas de accu eruit halen :-)

maar dan werkt je alarm wss niet meer? dus als je nog een oude accu hebt die het starten niet meer aankan, hang je deze erin.

thuis kun je de accu dan ook op een niet te koude plek weg zetten, tis allemaal een beetje behoud en de een zegt werkt niet, de ander wel, tja gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.

greetz

• bigdeal

Ik gebruik in de wintermaanden een zonnepaneeltje.

goedkoopje van kijkshop.

http://www.kijkshop.nl/product/23678/5068-5571-5572/vrije-tijd/auto/accessoires/proplus-accu-druppellader/

grtn bigdeal

• sjors

zelf iets ( of laten ) maken ….

een kistje met 2 low-budget -accu's , die in serie geschakeld staan ,…met daarachter een instelbaar voeding-schakelingetje met een emittervolgertje wat zo ingesteld is dat ie bij 12 volt iets van 300 ma levert aan de accu van je HD.

( wordt een kistje met 2 goedkope paneelmetertjes voor spanning en stroom waaruit een snoer komt met een Hella steekplug ,……..een Hella female-contra plug zit dan op de motor ,…..deze stekkers zijn te koop bij de automaterialenzaken )

Het enigste vervelende is dan dat je van tijd tot tijd die laad-accu's even thuis moet opladen .

Het voordeel is weer dat je steeds zo weg kunt rijden , zonder je motoraccu te moeten inbouwen , als je deze steeds mee naar huis neemt op die op te laden aan een druppelaar.

Indien je geen verstand van elektronica hebt , kun je met dit idee naar een slim electro jochie bij jou in de buurt ,…die soldeert dat zo in elkaar

andere oplossingen zijn d'r niet , daar waar geen geen normaal stopcontact aanwezig is

• sjors

zo'n zonnepaneeltje waar bigdeal over schreef kan ook , maar dan moet je de draden verlengen en 'm op het dak van loods leggen …..

nadeel is , dat er denk ik in de wintertijd bar weinig zonneschijn op valt