Luchtfilter inoliën?

• Ron

Ik heb het luchtfilter van mijn 2004 TC Fatboy eraf gehaald, en schoongemaakt met de cleaner uit zo'n K&N Recharche setje.

Het filter wordt ‘open’ gebruikt, er zit geen cover omheen.

Op het filter staat het HD logo, en “For H-D Twin Cam covers only”.

Het filter is donkergrijs, en er staat een nummer op: “A06334”.

Is dit een filter dat HD door K&N heeft laten maken?

En moet ik het filter nou in-oliën of niet?

Volgens mij wel, maar ik wil het tòch ff in de groep gooien, en beroep mij op de stelling dat domme vragen niet bestaan.

• k-streetfighter

hoi ron

domme vragen bestaan niet, je hebt alleenkans dat je een aangepast antwoordt krijgt

mvg klaas

• Ron

We gaan het zien Klaas ;)

• ruud

Heey ron. Als het goed is zit er ook een busje olie in je cleaner setje. Gewoon even goed aan de buitenkant van je filter spuiten. Ook goed tussen de lamellen. De olie beschermd het katoenen filterelement tegen weersinvloeden en bovendien is de olie ook een deel van het filtersysteem. Vuil wordt opgenomen door de olie. Dit vuil spoel je later samen met de olie weer weg met de cleaner.Zo voorkom je dat je katoenen element verzadigd raakt met vuil en kun je je filter volgens de fabrikant ±1.000.000 miles blijven gebruiken. Succes!

• marcel

donkergrijs is over het algemeen de papieren versie , die kun je niet in olieen

• Ron

Dat idee kreeg ik ook, Marcel, fromthere mijn vraag.

Ik heb mijn luchtfilter gisteravond schoongemaakt met dat K&N spul, maar nog niet ingeolied.

HD A'dam gebeld, die wisten het eigenlijk ook niet met 100% zekerheid te vertellen. (Moeten zeker nog ingereden worden B) )

• Ron

Vandaag even met het filter naar Harley Amsterdam gereden, en gevraagd of dit filter ingeolied moet worden. Ja, was het antwoord, want het is een K&N filter, maar voorzien van het HD logo. Dit type filter wordt gebruikt voor Stage-1, en mijn Fatboy heeft Stage-1.

• marcel

ik heb even gekeken bij een filter wat hier ligt , het nummer wat jij beschrijft staat er niet op maar onder

“made in the usa” ook nog een ander stukje tekst.

staat dat er bij jouw ook in ?