Zoek oud artikel Hot Bike ombouw electra road king front

• flhs88

enkele jaren geleden stond er in Hot Bike Magazine (denk ik) een artikel over de ombouw van een electra glide naar road king front. de monteur wer “the doctor”genoemd. hierin werd gedetailleerd de ombouw beschreven van koplamp, bedrading, voorvork instrumenten etc. ik ben dat artikel kwijt geraakt. indien iemand dat artikel heeft wil ik graag tegen betaling een kopie ontvangen of die uitgave van HB kopen

• flhs88

ARTIKEL GEVONDEN!

• HaDeWe

Kan jij het artikel hier plaatsen als dat lukt, ben ook wel belangstellend

• flhs88

ik zou het graag willen, maar ik heb geen link. een vriendelijke biker uit Texas had het nog op zolder liggen en heeft een kopie gemaakt. het betreft Hot Rod Bikes van mei 1999. langer geleden dan ik dacht. de titel van het artikel is: “Plastic surgery make-over” door Rick A. Diaz. Misschien is er met deze info wel een link te vinden.

• USA John

de hamvraag is natuurlijk “waarom?”

• Konijn

Waarom niet John? Mag ik jou herinnneren aan jouw eigen ombouwproject een paar jaar geleden? Daar waren ook genoeg mensen die zich afvroegen waarom. Omdat jij dat leuk vond, daarom. De een vindt dit wat de ander dat.

Ps; diegene die hem toen gekocht heeft is er ook weer mee aan de slag gegaan en hij is niet meer herkenbaar als “Hellglide”.

• USA John

Konijn,ik ken Hein en weet dat hij handig genoeg is om zelf dingen uit te vogelen dus ben gewoon nieuwsgierig waarom ie nou juist DAT artikel zocht….

• Konijn

Fair enough. Ik ging er vanuit dat je je afvroeg waarom hij misschien wilde ombouwen.

• flhs88

oke, ik ken jullie ook en jullie laten me anders toch niet met rust.

ik heb de nacelle, een rk tank uit 1994, de dash cover en dat dunne spijltje op de nacelle op e-bay gekocht. ben met de onderdelen bijna rond. dat artikel beschrijft de ombouw van een flht uit 1997 naar road king front. wat ik wil veranderen zijn de koplamp, tank en de instrumenten de tank in, niet om er een rk van te maken, maar meer het uiterlijk van de jaren 60/70 beetje terughalen. het blijft een electra glide! het probleem waar je dan tegen aan loopt is dat er een modificatie bij het balhoofd moet gebeuren zodat je voorkomt dat er tussen de tank en de nacelle een lelijke opening zit. heb in het verleden gehoord dat er een nieuwe kroonplaat gedraaid moet worden en dat je die omgekeerd moet monteren. tikje vreemd verhaal, maar dat moet ik nog uitzoeken. daarnaast moet er een gat door de tank worden geboord omdat ik een mechanische snelheidskabel op het voorwiel heb, i.t.t. de rk modellen via de versnellingsbak.

het artikel beschrijft vrij gedetailleerd wat je tegen komt, maar niet zo uitputtend dat het een handleiding

dat is de bedoeling

• Konijn

HaHaHa.

Ik kan je niet veel verder helpen want mijn kennis beperkt zich tot een Sportster en een Heritage maar dat van die balhoofdplaten klinkt mij bekend in de (konijnen)oren dus dat zou zo maar waar kunnen zijn.

Succes met de verbouwing en ik laat je verder met rust.:D