Jiffy-stop

• Johan

Hallo,

Zou ik met het plaatsen van een jiffy-stop het probleem oplossen na het plaatsen van een open-belt dat mijn standaard nu onder mijn belt verdwijnt.

Op zich geen probleem alleen met op standaard zetten dan niet bereikbaar met voet, alleen met hand.

Had begrepen dat een jiffy-stop tegen klapperen is, maar misschien ook voor mijn probleempje.

Thanx, Johan

• k-streetfighter

of een beugeltje op je jiffy zetten, zodanig dat hij de belt niet raakt en je toch met je voet de jiffy uit kunt klappen

mvg klaas

• rulez

waarschijnlijk is je open-belt breder dan de originele kast. als je dan een jiffy-stop plaats kan het zijn dat je standaard niet vergenoeg naar buiten komt.

je zou dit kunnen testen door ff met 2en te zijn, zelf op de motor, standaard met de voet tegenhouden en net zover omhoog bewegen als mogelijk, blokje tussen standaard en frame en zien of dit genoeg ruimte geeft.

wellicht zou een standaard met een langere “grondplaat” (dat deel wat op de grond rust) een optie zijn.

PS als je stilstaat met lopende motor zal je voorste pully draaien, dus te dichtbij met je voet zul je waarschijnlijk niet willen komen. zou weleens een extra paar schoenen of nieuwe broeken kunnen opleveren (?)

• USA John

twee gaten door het platte gedeelte van je jiffy boren en stukje strip erop met een paar boutjes,ff de gaten verzinken en conische kopboutjes gebruiken (en zorgen dat de strip je belt niet raakt natuurlijk)