Startmotor?

• Ben

De twee draadjes naar linksvoor op blok zitten i.i.g. stevig en goed vast.

Er is echter ook een derde (lange) draad vanaf de regelaar die richting accu of startmotor gaat en die kan ik zo snel niet controleren of ie daar vast zit want dan moet een en ander eerst losgemaakt worden om dat te kunnen checken. Minstens de accubak eruit vojgens mij? Wordt vervolgt…

• Ben

Bas Schreef:

——————————————————-

> Spanningsregelaar zit voor je blok tussen de

> framebuizen, volg de twee draadjes naar het

> stekkertje dat linksvoor op het motorblok zit.

> Gr.Bas

O shit, verkeerde draadje .Opnieuw:

De twee draadjes naar linksvoor op blok zitten i.i.g. stevig en goed vast.

Er is echter ook een derde (lange) draad vanaf de regelaar die richting accu of startmotor gaat en die kan ik zo snel niet controleren of ie daar vast zit want dan moet een en ander eerst losgemaakt worden om dat te kunnen checken. Minstens de accubak eruit vojgens mij? Wordt vervolgt…

• k-streetfighter

de lange draad zit op de plus pool vanje accu

dynamo heft stroom op de spoelen nodig om van gelijkstroom wisselstroom te maken zodat de gelijkrichter er weer gelijkstroom van maakt

mvg klaas

• Tom

Als je een voltmeter (5 euro) op je accu zet, moet ze ruim 12 volt geven.

Op het moment dat de motor aan is, moet je 14 volt meten.

Blijft het 12 volt of minder dan 14 volt,dan is de dynmo het probleem.

• Bas

Hoi.

Bij mijn motor gaat de lange draad van de spanningsregelaar naar de hoofdzekering op het achterspatbord achter de olietank.

Gr.Bas

• k-streetfighter

uiteindelijk de plus vd accu toch!!!

• sjors

Het start-relais zal waarschijnlijk wel de boel verzieken …..

Bij die deze motor zit dat relais op een vervelende plaats gemonteerd , achter op de plastic splash-guard ( plastic binnenscherm bij achterwiel )

Dit relais is een low-budget-ding van Hella ,….wanneer de contactjes inbranden gaat ie sloom starten