afslaan motor

• Michael

Mannen/techneuten,

Sinds een paar dagen zit ik met het volgende probleem.

Wanneer ik rij met mijn type evo 2 van 1987 en na een tijdje wanneer ik constant rij, lijkt het erop als er geen brandstof meer komt en het blok slaat af. Wanneer ik een minuutje of 2/3 wacht en het start met gesloten benzine kraan om zeker te weten dat het blok niet verzuipt. Dan start ik het blok met de choke zonder enig probleem. Dat kan zomaar een keer of 4 gebeuren achter elkaar. Nu dacht ik dat er misschien vocht via het (open)luchtfilter naar binnen is gekomen, maar de caburateur heb ik al een paar keer afgetapt!

Heeft iemand een idee of tip waar ik zou kunnen zoeken.

Thanx

• Peets HD

bobine ?

kijk ff of ie blijft vonken na het afslaan .

• Johannes

Misschien ontluchting benzine dop ( dus vacuum op de tank )

• buck

als dit constant blijft gebeuren, kan het de bobine zijn.

even voelen of deze niet te heet wordt.

• Martin S

Heb ik idd ook gehad met mijn motor…. nu heb ik een nieuwe tankdop en het probleem is opgelost…

Wat ik eerst gedaan heb is zodra hij af slaat de tankdop losdraaien, bij mij begon hij namelijk eerst een beetje te pruttelen voor hij helemaal stil viel. Na het losdraaien van de dop reed ie gewoon door alsof er niets aan de hand was.. Heb het probleem na de dopwissel niet meer gehad.

• k-streetfighter

hoi waarschijnlijk wordt er in je benzine tank een vacuum getrokken omdat je belucht/ontluchting niet meer werkt

als t gebeurt rijdt dan s een stukje met paar slagen opgendraaide benzine dop en kijk of t dan weer gebeurt, wel ook je benzine dop dan inde gaten houden want hij is zo weg

Als ie is afgeslagen hoor je dan ook een sissend geluid bij je benzine tankdop of als je m dan opendraait een soort van pfffffffff geluid ff kort

• Patje

Zo een grap heeft mij indertijd bij mijn Sportster van 1999 bijna een maand tegengewerkt, zelfde principe rijden… ineens afslaan … even wachten en terug starten tot een km of tien verder weer hetzelfde.

Bij het testen was er geen probleem overal stroom, maar bij het afslaan niks meer en na een paar minuten weer stroom.

In ieder geval na de bobijn, benzinestop, zelfs de onstekingsmodule te veranderen en nog steeds dezelfde problemen heeft de mekanieker waar ik al jaren ging en nog ga, en die op een bepaald moment ook met de handen in het haar zat een nieuwe bekabeling van de onstekingsmodule getrokken en het probleem was opgelost.

Patje

• k-streetfighter

hey patje

je bracht me op t idee van een draadbreuk, dat zo ook kunnen natuurlijk

mvg klaas

• joost.koeter

Hoi Michael,

Mijn auto heeft hetzelfde gehad. Daar lag het priobleem bij een (bijna) verstopte benzinefilter.

Gezien de leeftijd van de motor is dat het conmtroleren wel even waard.

Groetjes,

Joost

• Michael

Mannen, bedankt voor de tips! zodra ik weer kan gaan rijden zal ik het uittesten (eerst dit k.. weer achter de rug hebben).

gr michael