uitval verlichting

• Eric

Vandaag tijdens het rijden kreeg ik tot driemaal het volgende probleem, tijdens het optrekken in de eerste versnelling van mijn Fatboy,

(103cu) heb ik rond de 4500 toeren het volgende probleem;

- knipperlichten links en rechts werken niet meer

- claxon werkt niet meer

- achterlicht doet het niet meer, voorlicht(groot&dim) wel

- toerenteller blijft op 750 toeren vaststaan.

- motor loopt gewoon door zonder problemen, stotteren of inhouden

Nadat de motor is uitgezet en weer aangezet door middel van kontaktschakelaar op het dashboard werkt alles weer.

Dit gebeurt alleen in zijn eerste versnelling en ik krijg geen foutmelding op mijn dashboard.

Kan dit een begrenzing zijn of een foutmelding van de motormanagement? De accu aansluitingen en de bedrading zijn gecontroleerd

en in orde.

Mijn Harley shop heeft de storing gezien en heeft hier geen verklaring voor. Waar kan dit aanliggen?

bedankt voor alle info,

Eric

• USA John

wat ik vreemd vind is dat je dus optrekt in z'n 1 tot boven de 4500 toeren en dan vervolgens al deze mankementen ontdekt terwijl je nog steeds in z'n 1 rijdt boven de 4500 toeren…

• k-streetfighter

hoi ik zou gewoon bij 2500 3000 toeren schakelen naar zijn 2

mvg klaas

• Peets HD

ja tuurlijk en dan is zijn probleem opgelost ? kom nou zeg is iets zinnigs , als het motor lampje blijft branden knip jij zeker ook het draatje door ?

• Peets HD

controleer alle stekers is , mischien slecht contact bij trillingen , lijkt me het simpelste om ff na te kijken . je kan een beetje duckham vet smeren op de contacten .

• k-streetfighter

oh nee hoor maar was reatie op usa john hahahaha

alhowel ik met mijn winter japanner wel om de probleme n heen probeer te rijden, try and find out systeem bij problemen

t zou wel een draadbreuk of los contact kunnen zijn in t systeem gedeelte wat iedere x uitvalt

mvg klaas

• Eric

Peet, het is volgens mij geen loszittend contactje of bedrading. De motor doet het namelijk alleen als ik

in de beurt van de toerenbegrenzer kom, en alleen in zijn eerste versnelling. Hoe merk je dat een toerenbegrenzer aanspreekt(is dit inhouden?)

waar grijpt een begrenzer op in, en kan deze begrenzer een storing veroorzaken in mijn elektrisch circuit ?

De motor loopt voor de rest goed, twee weken geleden voor een aantal dagen naar de Eifel geweest zonder problemen.

Zoals gezegd betreft het een 103cu CVO met een aangepaste uitlaat en software(aangepast in Amerika) en deze zit, in zijn eerste versnelling, zeer snel tegen zijn toerenbegrenzer aan. Eerder dan mijn vorige Fatboy (1340), op die motor heb ik nooit gemerkt dat er een toerenbegrenzer opzat of aansprak.

thanks voor alle info, Eric

• Peets HD

ik geloof niet dat de toeren begrenser een uitval kan veroorzaken teminste geen teller uitval , dan zou ie het hele systeem plat moeten leggen terwijl het aleen bedoeld is voor je onsteking , als je een slecht contact hebt kan het door hoogverkwente trillingen ook gaan storen , is het dan zo dat het precies altijd op het zelfde moment is ?

• Eric

Peet, het gebeurd elke keer op hetzelfde (toeren)moment, vandaar dat ik het idee

heb dat dit iets met de toerenbegrenzer te maken heeft. Schakelt de toerenbegrenzing

de ontsteking uit en hoe wordt het toerental gemeten? En betekend inhouden dat de toerenbegrenzing

aanspreekt?

Peet, bedankt voor je tijd,

Eric

• Peets HD

het toerental wordt uiteindelijk gemeten bij de bobine en of crankposition sencor , uiteindelijk komt dat allemaal op het zelfde neer , aleen ik kan geen link vinden tussen je richting aanwijzers en de begrenser , normaal gesproken stopt hij gewoon met vonken waardoor de motor geen vermogen meer leverd , door het afzaken van het toerental wat daar op volgd vonkt hij weer , zo is een begrenser . kijk nu de bedrading stekers maar even na , anders zou ik het hier van daan ook niet weten , het lijkt me ook heel stug dat ie het echt op het zelfde moment doet . ik zou het ff moeten mee maken en mijn gevoel laten spelen , en nee dit is niet bedoeld om je hier heen te lokken , ik zit niet om werk verlegen .

laat anders even kijken bij een shoppie bij jou in de buurd .