cda wil een verbod voor de bijeenkomst op het waterlooplein.

• osbiker

Waarom nou WATER LOOP PLEIN dat is toch de weergoden verzoeken

• Hek

Ach, het Cda wil ook dat we naar de kerk gaan en die lopen massaal leeg. Het Cda is dus gewoon een kwestie van tijd totdat die zichzelf kunnen opheffen. Tot strax in Amsterdam.

• harley-rude

Politie houdt Satudarah tegen op A2

Een groep van ongeveer tweehonderd Satudarah-leden die via de A2 op weg waren naar Amsterdam, wordt tegengehouden door de politie. De motoren stonden 14.30 uur stil ter hoogte van de Utrechtsebrug, vanwaar verkeer normaal gesproken de stad in kan. Op het Waterlooplein in de hoofdstad wordt zondag een alternatieve Harleydag georganiseerd.

De motoren op de A2 worden aan weerszijden ingesloten door de mobiele eenheid. Het overige verkeer kan er niet langs. In het centrum van de stad hebben zich iets na 14.30 uur ongeveer achthonderd motorrijders verzameld. Een woordvoerder van de gemeente noemt de situatie daar ‘druk maar beheersbaar’.

De woordvoerder benadrukt dat de gemeente er alles aan doet om zo veel mogelijk motorrijders Amsterdam binnen te laten. “Maar we zijn ook verantwoordelijk voor de openbare orde. Daarom is deze groep opgevangen toen ze de stad in kwamen.” Of een kleine groep alsnog werd doorgelaten, waarna de rest rechtsomkeert moest maken, kon de zegsman niet bevestigen. Op andere wegen zouden geen problemen zijn.

Eerder op de dag vertelde de woordvoerder dat de gemeente Amsterdam zich goed heeft voorbereid op de alternatieve Harleydag. “Als het uit de hand loopt, staan we klaar om in te grijpen.”

Motorrijders uit het hele land zijn opgeroepen om tussen 12.00 en 17.00 uur naar het plein te komen uit protest tegen het afgelasten van verschillende motorevenementen de afgelopen maanden. De autoriteiten geven steeds aan bang te zijn voor geweld tussen leden van rivaliserende motorclubs.

• Bikergirl666

Hallo,

Welke verantwoordelijk voor de openbare orde???

Zoals sommigen van jullie gemerkt hebben die er zijn geweest.

Genoeg politie en ME op de been, maar hoefden niks uit te voeren.

Het verkeer op het drukste punt bij Waterlooplein werd eigenlijk geregeld door mij en een paar vrijwillegers uit het publiek. De politie bleeft toekijken.

Wij, de vrijwillegers, vonden het erg fijn, dat de bikers en de auto's naar onze aanwijzigen hebben geluisterd, zodat alles in goede banen verliep.

De politie gaf zelfs ons complimenten dat we goed hebben gedaan. Alles verliep positief.

Hopelijk zien de meeste gemeenten nu dat er niks aan de hand is!!!!!!!!!

grts Bikergirl666 (free biker) (vrijwiller verkeersregelaarster)

• Peter Pan

Ik heb je gezien hoor Bikergirl, en je deed het geweldig.Ben trots op je.

• Brains

ook op andere forumsites melding gemaakt: BEDANKT aan de vrijwilligers die ons netjes het Waterlooplein hebben binnengeloodst. Thanks!

• tweedehelft

Heb als weblogger uit Drachten genoten van de schitterende bikes !!

Alles was gemoedelijk en goed georganiseerd. De complimenten !!

• Chris Liberator

Waren de “heren”van het CDA (wat betekend dat trouwens ?) ook op het waterlooplein,denk het niet,trouwens wie zijn zij dan wel,die dit soort dingen verbieden in MIJN stad,komen deze figuren ook uit MIJN stad,denk het niet,waar zij “bang”voor waren,ik niet,is duidelijk niet gebeurt,krijgen we nu een …sorry…te horen,maar of zij dat kunnen zeggen of geleerd hebben,dacht dit niet.

• Bert

Is dat JOUW stad joh!