Gereedschap startset

• lp77

Peets,

bedankt voor deze tip, dit is wel een hele complete set voor dat geld. Gezien je ervaring hier op het prikbord een prima set, ik neem aan dat je geen rotzooi zult aanbevelen. Iemand ervaring met deze set?

Rikketik, ik heb technische ervaring genoeg, zit zelf in het onderhoud en weet wat goed gereedschap is. Service manuals heb ik al reeds aangeschaft. Ik ben niet op zoek naar professioneel gereedschap voor die 2x per jaar dat ik het zelf zal gaan gebruiken.

• k-streetfighter

hoi

torx werkt met t-15 of t-20, t-25, t30 etc etc aanduidingen, das over heel d ewereld 1 aanduiding dacht ik zo

zelfde dat m10 over de heel de wereld t zelfde zou moeten zijn

standarisatie etc etc

mvg klaas

• Pavel

Ik heb die set die Peet aanbeveelt een tijdje geleden ook gekocht. inderdaad een mooie set voor een hele aardige prijs. Ligt lekker in de hand, voelt degelijk aan. Ik heb er alleen nog niet heel veel mee gesleuteld.

Heb het onderhoud laatst door Peets laten doen (:P) omdat dat vanuit een bovenwoning toch een beetje moeilijker gaat (en Peet het zeker weten ook een heel stuk kundiger doet). Dus alleen een beetje wat boutjes van accessoires, etc. mee los en vastgedraaid.

Maar het is een hele complete set waar je een heel end mee komt. Let wel op dat de inbussleutels die erbij zitten metrisch zijn (waarom weet ik niet) en dus een extra setje inch inbus nodig hebt.

• rulez

op zich wel wijs om hier te informeren welk gereedschap handig is.

ik heb door de jaren heen langzaam in mm en inch maten de steek, ring, ringsteek, doppen, inbusdoppen en handinbus van geodore verzameld omdat ik een contactje had en een usa bike en car heb, en een garage.

als je een bovenwoning hebt en alleen een klein schuurtje dan wil je waarschijnlijk alleen het gereedschap hebben dat je ook gebruikt. en op een harley is dat volgens mij niet de gehele reeks van 3/16 t/m 1"

en dan beter geld uitgeven voor goed gereedschap dat je vaak gebruikt en de exotische maten van een goede 2e keus dan zoveel mogelijk voor een lage prijs.

• Peets HD

Voor thuis is deze set goed genoeg , ben je van plan om in de toekomst alles zelf te doen en je motor niet meer weg te brengen kom je in de duurdere klasse van gereedschap , koop dan aleen de sleutels die je nodig hebt anders is het niet meer te betalen voor een partuculier .

• Lemmy

Heb anders al heel wat projecten zien gebeuren in een hokje van 2 bij 2, er zijn jongens zat die geen ruimte hebben en toch bouwen.Heb zelfs eens een project op zolder gezien.Lassen, slijpen alles gebeurde daar gewoon.Ook USAJohn had vroeger in Franeker maar een 3,5M2 .:D

• k-streetfighter

ik ben ook begonnen ooit in een schuurtje vochtig van 2x 2m ongeveer

zelfs grote schuren/ garages gehad, in huiskamers en slaapkamers motoren gebouwd, maar loop steeds tegen t zelfde aan

t staat altyd vol hahaha

mvg klaas

• Peets HD

ja en met jou zijn er nog 1000e anderen die het zo gedaan hebben .

• k-streetfighter

hoihoi

gelukkig wel want dan wordt er nog ge/verbouwd tenminste

mvg klaas