Gereedschap startset

• lp77

Ik ben van plan wat meer onderhoud aan mijn motor zelf uit te voeren. Nu ben ik op zoek naar een basis gereedschapset om mee te beginnen. Ik kan echter maar weinig informatie vinden over gereedschapmaten die een must zijn. Ik heb een mooi setje gezien van metrinch. Metrinch heeft volgens mij goede kwaliteit en kan op zowel metrisch als inch gereedschap worden gebruikt.

De inhoud van deze set is te vinden op:

http://www.hdl-diamantwerkzeuge.de/metrinch/metrinch.html

Kan iemand aangeven of ik mij hiermee kan redden voor de standaard onderhoudsbeurtjes en het demonteren van het eea. Ik zou het erg kunnen waarderen, want wat heb ik aan een dure gereedschapskoffer als ik maar 25% daarvan echt nodig heb.

• arie

Louis.de

http://www.louis.de/_20a59f89072c42cde8aee2184aea7d5d0b/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003242&anzeige=0&ADTRACTIONSLOT=detail_xsord

http://www.louis.de/_20a59f89072c42cde8aee2184aea7d5d0b/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=&wgr=0&origin=bikedb&typ_id=FLSTC&list_total=24&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10001338

He zal niet de beste kwaliteit zijn, maar ik sleutel er al jaren mee.

• k-streetfighter

hoi t ligt aan t budget wat je hebt

maar een tip

een goedkope doppenset bij bv de gamma wrkt uitstekend zolang je de ratel maar vervangt door een goed merk ratel

ik weerk zelf sinds een jaar of drie met tengtools dat werkt uitstekend

maar t allerbelangrijkste van gereedschap is dat t jouw lekker in de hand ligt, jij moet er immers mee werken

ring/steeksleutel set

doppenset

inbussleutelset

platte en kruiskopschroevedraaier set

torx set binnen en buiten

elektrisch gereedschap, zoals bv zijkniptang striptang

alles waar mogelijk in metrisch en engelse/inch maten apart

multimeter met diode test geluidsfunctie

en dubbel gereedschap dus bv twee ring/steeksleutel sets ( bout/ moer waar je slecht bij kunt

daarmee kom je al een heel eind

ikzelf houdt niet zo van t metrinch spul t staat me gewoon tegen, maar als jij er een goed gevoel bij hebt( je gebruikt een baco ook niet als hamer bv idee )

maar enige merken

tengtools, proxxon, beta, hazet, geodore, stahlwille, bahco,

en als je een tydje aan t sleutelen bent en je steeds meer zelf gaat doen dan kom jevanzel om een compressor, slagmoersleutel, de speciale grotere maten doppen, boorkolom, tap en snij set etc etc etc

succes verders, mvg klaas

• k-streetfighter

hoi oliefilter verwijderraar sleutel

stroboscoop

bandenspanningsmeter

voelerplaatjes( ik weet niet of dat de juiste naam is maar je meet er de speling van bv kleppen mee( bij jappanners hahahaha))

bougiesleutel

olieopvangbak

lege 5liter of meer jerrycans of grote vaten

dat was ik oa vergeten en er zal nog wel meer zijn maar kom er ff niet meer op

mvg klaas

• k-streetfighter

hoi oja

en er is altyd wel gereedschap nodig wat je bv maar 1 x per jaar of 1x in de paarjaar of misschien zelfs wel maar 1 x per livetime nodig hebt

mvg klaas

• lp77

Hoi K-streetfighter,

Dat is al een hele lijst, ik denk dat ik mijn verzameling langzaam aan moet gaan breiden anders kost het mij een vermogen om alles in een keer aan te schaffen. Ik heb de inhoud van de metrinch vergeleken met teng tools starterkits die bij hd de jong worden aangeboden en qua ring steek en doppen moet ik al een eind komen. Heb hetzelfde metrinch setje voor 110,- gevonden op internet dus dat is dan ook niet meteen een werelduitgave kan ik meteen ook kijken voor een goede set inbus en torx.

weet er iemand of voor torx ook een verschil zit tussen metrisch en inch maten of is dit bij torx allemaal gelijk getrokken en hoef je hier niet meer op te letten. Heb nl een mooie set van Mannesmann greenline gezien voor torx.

• cr666

beter 1x een goede uitgaaf aan perfect passend gereedschap….

in '80 700 gulden uitgegeven aan stahlwille sleutels voor mijn 1e hd… was toen een hele investering… maar sleultel er nu nog mee aan mijn huidige harley en denk mijn kids later aan die van hun….

• Ultra

torx is allemaal gelijk, bespaar aub niet op een goeie set. als het echt vast zit draai de mindere kwaliteit torx aan gort. verder die combo van metrisch & inch niet echt een voorstander van, tengtools is voor de dh-zelver echt goede prijs/kwaliteit. het is echt het geld waard, je hebt uiteindelijk een fiets van x-duizend euri. als je dingen kapot draait ben helemaal ver van huis. greetz Ultra

• Peets HD

http://www.hbm-machines.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=2726

• rikketik

1) Ik denk dat als je moet vragen welk gereedschap je nodig hebt, je te weinig technische kennis hebt om

zelf je motor te onderhouden en je er dus beter van af blijft.

2) Ofwel koop je sleutels/doppen in duim ofwel in mm, want ik denk dat je met zo'n METRINCH setje altijd

het gevoel zal hebben dat iets niet past.

3) koop u eerst een “technical manual” van uw motor, dat is het eerste gereedschap dat ge nodig zal hebben.

4) en koop u daarna het door Peets HD voorgestelde setje.